Kontrast:

Maj

19

Frank Sinatra & Ella Fitzgerald

Maj 19, 2024

18:00
sala koncertowa Filharmonii

Wykonawcy:
Wojciech Myrczek, Patrycja Kunert – śpiew
Paweł Steczek – instrumenty klawiszowe, fortepian
Orkiestra Jazzowa Filharmonii Warmińsko-Mazurskiej – kierownictwo muzyczne Bartosz Smorągiewicz i Paweł Steczek

W programie utwory z repertuaru Franka Sinatry i Elli Fitzgerald m.in.:
Fly Me To The Moon
Come Fly With Me
My Kind Of Town
Caravan
Misty
I’ve Got You Under My Skin

i wiele innych

 

 

 

Patrycja Kunert – śpiew

Absolwentka Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku na wydziale Jazz i Muzyka Estradowa (specjalność Wokalistyka Jazzowa). Studia ukończyła z wyróżnieniem. Jest także absolwentką Uniwersytetu Gdańskiego na kierunku neurobiopsychologia. W 2009 roku wzięła udział w programie „Szansa na sukces” w odcinku z Anią Dąbrowską. Uczestniczka wielu warsztatów wokalnych m.in. z Bobem Stoloffem, Adamem Sztabą, Elżbietą Zapendowską czy Anną Serafińską. W sierpniu 2012 roku zdobyła I miejsce w konkursie wokalnym o Złotą Tarkę na Międzynarodowym Festiwalu Old Jazz Meeting. Aktualnie wykładowca na Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim. W 2019 roku została wybrana Belfrem Roku na Wydziale Sztuki. Uczy również śpiewu estradowego w Samorządowej Szkole Muzycznej I stopnia w Dywitach. Od czterech lat prowadzi własną szkołę śpiewu estradowego, w której kształci młode talenty. Jej uczniowie osiągają wielkie sukcesy w branży muzycznej – jedną z jej pierwszych podopiecznych była znana już dzisiaj wokalistka Zuza Jabłońska. Patrycja Kunert pozostaje także aktywną zawodowo artystką: jest wokalistką wielu projektów muzycznych m.in. „Tribute to Amy Winehouse” czy „Kolędy pod wspólnym niebem” (z zespołem Enej). Jest również związana jest z Uniwersyteckim Teatrem Muzycznym.

 

Wojciech Myrczek – śpiew

Wokalista jazzowy. Inspiracje czerpie ze swingowej tradycji, wzbogacając ją o elementy nowoczesnych stylów i technik. W swoim śpiewie swobodnie posługuje się zarówno słowem jak i scatem.

Myrczek jest laureatem wielu polskich i zagranicznych nagród, takich jak I miejsca w ankietach Jazz Top 2015 – 2021 miesięcznika Jazz Forum w kategorii Wokalista Roku, I miejsce i nagroda publiczności Shure Montreux Jazz Voice Competition w Szwajcarii (2013 r.), Grand Prix w międzynarodowym konkursie Jazz Voices na Litwie (2011 r.), nagroda dla Największej Indywidualności Konkursu Lotos Jazz Festival Bielska Zadymka Jazzowa (2010 r.), I nagroda w konkursie Międzynarodowe Spotkania Wokalistów Jazzowych w Zamościu (2007 r.), Grand Prix Jazz Melomani w kategorii Nadzieja Melomanów (2014 r.). Otrzymał także nagrody Burmistrza Czechowic-Dziedzic oraz Starosty Bielskiego, przyznane za wkład w rozwój kultury.

Swoją muzykę prezentował na scenach światowych festiwali takich jak Montreux Jazz Festival, The Hague Jazz, Bielska Zadymka Jazzowa, Brisbane Jazz Festival, Kolory Polski, Jazz nad Odrą, Festiwal Pianistów Jazzowych w Kaliszu, Sofia Jazz Peak Festival, Celje International Jazz Festival oraz w salach koncertowych NOSPR w Katowicach, Konserwatorium w Sankt Petersburgu, Filharmonia Sinfonia Baltica“, Filharmonia Zabrzańska, Filharmonia Świętokrzyska, Instytut Fiński w Paryżu, Opus Jazz Club w Budapeszcie, Teatr Roma w Warszawie, Hudson Studios w Nowym Jorku i wielu innych.

Współpracował z Janem „Ptaszynem” Wróblewskim, Tomaszem Stańko, Robertem Majewskim, Henrykiem Miśkiewiczem, Lorą Szafran, Bernardem Maselim, Pawłem Tomaszewskim, Krzysztofem Herdzinem, Aukso, Zespołem Śpiewaków Miasta Katowice Camerata Silesia i wieloma innymi artystami polskiej sceny muzycznej.

W swoim dorobku fonograficznym posiada trzy albumy solowe „Celebrating the Journey” (2022 r.), „Love Revisited” (2014 r.) oraz „We’ll Be Together Again” (2010 r.), a także gościnny udział w licznych wydawnictwach muzyki jazzowej, popowej i poważnej.

Pedagog Akademii Sztuk Teatralnych im. St. Wyspiańskiego w Krakowie (od 2018 r.) oraz Instytutu Jazzu Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach (w latach 2012-2019). W roku 2020 uzyskał stopień doktora sztuk muzycznych.