Dyrektor James Levine wydobył z orkiestry wielkie bogactwo brzmienia. Na czele wyjątkowej obsady stanął tenor Johan Botha jako Tannhäuser (…), który śpiewa lekko, głosem jasnym i dźwięcznym jak brzmienie trąbki. Jest w tym głosie zarówno młodzieńcza tęsknota,
jak też rozpacz i zagubienie w chwilach, gdy bohater przechodzi kryzys duchowy. Bas Günther Groissböck wnosi powagę i godność w partię Hermana, landgrafa Turyngii i wuja Elżbiety. W obecnym przedstawieniu uczestniczy też znakomity baryton szwedzki Peter Mattei, pamiętny
z inscenizacji Parsifala z roku 2013, gdzie w przejmujący sposób wcielał się w rolę Amfortasa. Tutaj jest równie wspaniały w partii Wolframa, rycerza który – jak Tannhäuser – kocha Elżbietę. Głos tego śpiewaka ma niezwykłą siłę, a zarazem miękkość i delikatność. Nie mogę sobie wyobrazić „Pieśni do gwiazdy” wykonanej bardziej stylowo.
– „The New York Times”
Boginią Wenus jest Michelle DeYoung. Można odnieść wrażenie, że rozsmakowuje się ona w tej roli, pełnej siły i blasku. W scenie w Grocie Wenus, w duecie z Johanem Bothą, dorównuje mu pod względem siły wyrazu i zaangażowania. A najpotężniejszym głosem w tym spektaklu jest sopran Ewy-Marii Westbroek, która śpiewa partię Elżbiety. We frazie rozpoczynającej arię „Dich, teure Halle” jej G wypełnia całą salę.
Brzmi w jej głosie pełen blask sopranu, a zarazem bogactwo, jakie się zwykle słyszy w brzmieniu mezzosopranu, nic dziwnego więc, że taki instrument zwrócił na siebie uwagę w ciągu całego wieczoru więcej razy, niż jakikolwiek inny, nie wyłączając instrumentów orkiestry.
– „New York Classical Review”
Ujmujący sopran Ying Fang można uznać za najlepszego pasterza od czasów, kiedy śpiewała tę partię Kathleen Battle, debiutująca
na scenie Met.
– „Musical America”
W spektaklu wystąpią: Johan Botha (Tannhäuser), Eva-Maria Westbroek (Elżbieta), Michelle DeYoung (Wenus), Peter Mattei (Wolfram),
Günther Groissböck (Landgraf Hermann). Reżyseria: Otto Schenk. Scenografia: Günther Schneider-Siemssen. Kostiumy: Patricia Zipprodt. Dyryguje James Levine. Przedstawienie trwa około 4 godzin i 35 minut (w tym 2 przerwy).
Na transmisję Met Live in HD opery Richarda Wagnera zapraszamy w sobotę 31 października o godz.17.00. Bilety w cenie: 50 zł sektor I,
35 zł sektor II, do nabycia w kasie Filharmonii pon-pt 10-18 oraz na dwie godziny przed spektaklem. Bilety można także nabyć na stronie internetowej Filharmonii.