aktualności

Recenzja naszej nowej płyty „Die Heimkehr des Verlorenen Sohnes” Feliks Nowowiejski

Utwory kompozytora, organisty, dyrygenta i organizatora życia muzycznego Feliksa Nowowiejskiego (1877–1946), należą dziś do stosunkowo rzadko wykonywanych, przez co mało znanych szerszemu odbiorcy. Związany z Poznaniem kompozytor słynnej „Roty” , wśród zróżnicowanych gatunkowo, odznaczających się wysoką sprawnością warsztatu twórczego utworów, pozostawił po sobie także wyjątkowe Oratorium na głosy solowe, chór, orkiestrę i organy op. 3 do […]

Praca kasy biletowej

Informujemy, że w dniu 21 stycznia 2022 kasa biletowa będzie czynna od godz. 12-tej. Za utrudnienia przepraszamy.

Konkurs plastyczny „Pora Jeziora – plastyczne wspomnienia ze spektaklu”

Szanowni Państwo,Filharmonia Warmińsko-Mazurska zaprasza do wzięcia udziału w konkursie plastycznym „Pora jeziora – plastyczne wspomnienia ze spektaklu”. Konkurs skierowany jest do uczniów szkół podstawowych, którzy obejrzeli spektakl musicalowy „Pora Jeziora. Warmińska opowieść wigilijna” w Filharmonii Warmińsko-Mazurskiej. Jako nagrody przewidziane są bilety rodzinne na koncerty edukacyjne i rodzinne, w tym zaproszenie na Arena Festival film & music […]

„Tannhäuser” w Metropolitan Opera – głosy prasy

Dyrektor James Levine wydobył z orkiestry wielkie bogactwo brzmienia. Na czele wyjątkowej obsady stanął tenor Johan Botha jako Tannhäuser (…), który śpiewa lekko, głosem jasnym i dźwięcznym jak brzmienie trąbki. Jest w tym głosie zarówno młodzieńcza tęsknota,
jak też rozpacz i zagubienie w chwilach, gdy bohater przechodzi kryzys duchowy. Bas Günther Groissböck wnosi powagę i godność w partię Hermana, landgrafa Turyngii i wuja Elżbiety. W obecnym przedstawieniu uczestniczy też znakomity baryton szwedzki Peter Mattei, pamiętny
z inscenizacji Parsifala z roku 2013, gdzie w przejmujący sposób wcielał się w rolę Amfortasa. Tutaj jest równie wspaniały w partii Wolframa, rycerza który – jak Tannhäuser – kocha Elżbietę. Głos tego śpiewaka ma niezwykłą siłę, a zarazem miękkość i delikatność. Nie mogę sobie wyobrazić „Pieśni do gwiazdy” wykonanej bardziej stylowo.
„The New York Times”

Boginią Wenus jest Michelle DeYoung. Można odnieść wrażenie, że rozsmakowuje się ona w tej roli, pełnej siły i blasku. W scenie w Grocie Wenus, w duecie z Johanem Bothą, dorównuje mu pod względem siły wyrazu i zaangażowania. A najpotężniejszym głosem w tym spektaklu jest sopran Ewy-Marii Westbroek, która śpiewa partię Elżbiety. We frazie rozpoczynającej arię „Dich, teure Halle” jej G wypełnia całą salę.
Brzmi w jej głosie pełen blask sopranu, a zarazem bogactwo, jakie się zwykle słyszy w brzmieniu mezzosopranu, nic dziwnego więc, że taki instrument zwrócił na siebie uwagę w ciągu całego wieczoru więcej razy, niż jakikolwiek inny, nie wyłączając instrumentów orkiestry.
„New York Classical Review”

Ujmujący sopran Ying Fang można uznać za najlepszego pasterza od czasów, kiedy śpiewała tę partię Kathleen Battle, debiutująca
na scenie Met.
„Musical America”

W spektaklu wystąpią: Johan Botha (Tannhäuser), Eva-Maria Westbroek (Elżbieta), Michelle DeYoung (Wenus), Peter Mattei (Wolfram),
Günther Groissböck (Landgraf Hermann). Reżyseria: Otto Schenk. Scenografia: Günther Schneider-Siemssen. Kostiumy: Patricia Zipprodt. Dyryguje James Levine. Przedstawienie trwa około 4 godzin i 35 minut (w tym 2 przerwy).

Na transmisję Met Live in HD opery Richarda Wagnera zapraszamy w sobotę 31 października o godz.17.00. Bilety w cenie: 50 zł sektor I,
35 zł sektor II, do nabycia w kasie Filharmonii pon-pt 10-18 oraz na dwie godziny przed spektaklem. Bilety można także nabyć na stronie internetowej Filharmonii.

afisz B1 31 października 2015

kontakt

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij