aktualności

Praca kasy biletowej

Informujemy, że kasa biletowa od 6-go września ponownie czynna jest w godzinach 10.00-17.00, pn.-pt.

Kasa biletowa 23 sierpnia

Szanowni Państwo, informujemy, że w dniu 23 sierpnia kasa biletowa Filharmonii będzie nieczynna. Za utrudnienia przepraszamy.

Copernicus Open Festiwal

W ramach Copernicus Open Festiwal odbędą się w Archikatedrze we Fromborku trzy koncerty, na które Państwa zapraszamy: 19 sierpnia (czwartek, godz. 18.00) na „Requiem W.A. Mozarta”; 20 sierpnia (piątek, godz. 18.00) na „Nieszpory Ludźmierskie”; 22 sierpnia (niedziela, godz. 15.00) na „Musica Warmiensis”; Stowarzyszenie „Meloman” działające przy naszej Filharmonii, organizuje przejazd do Fromborka w tych dniach […]

Przesłuchania na stanowisko muzyka orkiestrowego – skrzypce, perkusja ( kotły/perkusja) oraz fagot.

Warmińsko-Mazurska Filharmonia im. Feliksa Nowowiejskiego w Olsztynie ogłasza przesłuchania na stanowisko muzyka orkiestrowego – skrzypce, perkusja ( kotły/perkusja) oraz fagot. Przesłuchania odbędą się  19 lutego 2019 roku w siedzibie filharmonii.

UWAGA ! Termin składania podań z CV do 10.02. 2019 r.

Pytania oraz zgłoszenia prosimy kierować na adres: inspektor@filharmonia.olsztyn.pl oraz do Inspektora orkiestry – Paweł Szulc – tel. 506 137 932

Szczegółowy program partii orkiestrowych oraz komplet materiałów nutowych:

Skrzypce( materiał nutowy do pobrania)

W. A. Mozart- I cz. z kadencją jednego z następujących koncertów skrzypcowych  KV.216, KV.218, KV.219

Utwór wirtuozowski na skrzypce solo lub z towarzyszeniem akompaniamentu

Partie orkiestrowe:

– M. Glinka – Uwertura „Rusłan i Ludmiła”
– J. Brahms – Symfonia nr 4 cz. III i IV ( podane fragmenty)
– R. Schumann – Scherzo z symfonii nr 2 op. 61
– F. Nowowiejski – „Beatrycze”

Perkusja  – materiał  nutowy do pobrania

Solo:

werbel: B. Lylloff – Etude nr 9

kotły: Hans Jorg Baye – Pflichtstuck

Kotły: Kruger – Etude nr 45

marimba/wibrafon – utwór dowolny

Orkiestrówki:

Kotły:

  1. L. van Beethoven – I symfonia C – dur; część III
  2. L. van Beethoven – VII symfonia A – dur; część I takt 89 – 110, 409 – 450, część IV początek do taktu 45
  3. L. van Beethoven – IX symfonia; część I takt 16 – 23, takt 297 – 340, takt 513 – do końca
  4. J. Brahms – I symfonia, część I od początku do taktu 9, część IV takt 375 – do końca
  5. P. Czajkowski – IV symfonia część I takt 325 – 363
  6. B. Bartok – Koncert na orkiestrę; część IV takt 42 – 50

Werbel:

  1. F. von Suppe – Uwertura „Dama Pikowa”
  2. M. Rimski – Korsakow – „Szeherezada”

Dzwonki:

  1. P. Dukas – „L’apprenti sorcière”

Ksylofon:

  1. G. Gershwin – „Porgy and Bess” (Introdukcja)
  2. Z. Kodaly – Suita „Hary Janos” cz. VI

Wibrafon:

  1. L. Bernstein – „West Side Story” – Cool

Tamburyn:

  1. A. Dvorak – Uwertura Karnawał; od początku do litery C, od litery Q do końca
  2. G. Bizet – Carmen „Dance boheme”; od litery C do litery F

Talerze:

  1. P. Czajkowski – „Romeo i Julia” (Uwertura)
  2. S. Rachmaninow – II Koncert Fortepianowy c – moll; III część od numeru 32 do allegro scherzando

FAGOT

Fagot: ( materiał nutowy do pobrania)

Obowiązkowy program przesłuchań / fagot

Uwaga: Dodatkowym atutem kandydatów podczas przesłuchań jest umiejętność grania na kontrafagocie.

Etap I

  1. W.A. Mozart – Koncert B-dur KV191 część I i II z kadencją.
  2. Dowolny utwór o charakterze romantycznym.

Etap II

Wybrane fragmenty studiów orkiestrowych

Osoba zakwalifikowana do przesłuchania otrzyma indywidualne zaproszenie. W tytule maila prosimy o wpisanie:
„Przesłuchanie  – fagot ”.

STUDIA ORKIESTROWE

  1. Mozart: Uwertura „Wesele Figara”  KV492  –  (wybrany fragment)

P.Czajkowski:  IV Symfonia f-moll op.36 –  cz. II (solo)

  1. Rimski-Korsakow: Szeherezada op.35  –   cz. II (solo i kadencja)

M.Ravel: I Koncert fortepianowy G-dur  – cz. III (partia obu fagotów)

  1. van Beethoven: IV Symfonia B-dur op.60 – cz. IV (solo)

M.Ravel: Bolero – (od taktu 41 do numeru 3)

  1. Czajkowski: VI Symfonia h-moll op.74 „Patetyczna” – cz. I – takty 1 – 12
  2. Szostakowicz: IX Symfonia Es-dur op.70  cz. IV (kadencja) i cz V (solo)

Kontrafagot :

M.Ravel – „Moja matka gęś”- wybrane fragmenty

kontakt

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij