aktualności

PKO Bank Polski Mecenasem Filharmonii

Miło nam poinformować, że w sezonie artystycznym 2022/2023 Mecenasem Filharmonii będzie PKO Bank Polski. Oficjalne podpisanie umowy miało miejsce dzisiaj, w obecności pani Elżbiety Żaworonek – Dyrektor Północno-Wschodniego Makroregionu Korporacyjnego PKO BP w Białymstoku, oraz pani Katarzyny Jabłonowskiej-Białej – Dyrektor Regionalnego Centrum Korporacyjnego PKO BP w Olsztynie

Rekrutacja na stanowisko – specjalista reżyserii dźwięku

Komórka organizacyjna: Dział Administracji forma zatrudnienia: umowa o pracę, wymiar czasu pracy: pełny etat (40 godzin tygodniowo), miejsce wykonywanej pracy: Warmińsko-Mazurska Filharmonia im. Feliksa Nowowiejskiego w Olsztynie ul. Bartosza Głowackiego 1, 10-447 Olsztyn. Wymagania formalne: wykształcenie wyższe kierunkowe – reżyseria dźwięku, wiedza: techniczna w zakresie nagłośnienia i nagrań dźwięku, ogólna muzyczna, co najmniej 3 letni staż/doświadczenie […]

Kasa biletowa

Informujemy, że 17 czerwca kasa biletowa będzie zamknięta. Możliwy tego dnia jest kontakt telefoniczny oraz e-mailowy tel. 89 527 23 02 e-mail: bilety@filharmonia.olsztyn.pl

Pierluigi Camicia w mistrzowskim recitalu fortepianowym

W kolejnym mistrzowskim recitalu fortepianowym w Filharmonii Warmińsko-Mazurskiej 21 października 2016r. o godz.19.00 wystąpi Pierluigi Camicia. Włoski pianista zaprezentuje kompozycje: Aleksandra Skriabina – Sonatę nr 4 op.30, Claude’a Debussy’go  – 6 Etiud z II zeszytu oraz Modesta Musorgskiego cykl 10-ciu miniatur fortepianowych „Obrazki z wystawy”.
I ta ostania pozycja programu zapewne stanie się magnesem przyciągającym publiczność recitalu. „Obrazki z wystawy” to jedno z najsłynniejszych dzieł w historii muzyki zainspirowanych malarstwem. To również swego rodzaju hołd, jaki Modest Musorgski złożył malarzowi, Wiktorowi Hartmannowi. Jego niespodziewana śmierć pobudziła kompozytora do stworzenia w 1874 roku muzycznych “kopii” obrazów swego przyjaciela. Muzycznym miniaturom Musorgski nadał tytuły tożsame z ich malarskimi pierwowzorami, przeplatając je niekiedy charakterystycznym tematem „Promenady”, która otwiera również cykl miniatur. Swoją popularność kompozycja zawdzięcza również wersji symfonicznej, genialnie zinstrumentowanej przez Maurycego Ravela. Publiczność zaznajomiona z symfoniczną wersją „Obrazków z wystawy” tym chętniej wysłuchać powinna fortepianowego oryginału.
Pochodzący z Apulii Pierluigi Camicia rozpoczął naukę gry na fortepianie w wieku pięciu lat. W 1962 roku, mając dziesięć lat zdobył pierwszą nagrodę na prestiżowym konkursie „ENAL” w La Spezia. Jako 21-latek zdobył pierwszą nagrodę na jednym z najważniejszych konkursów pianistycznych we Włoszech: Città di Treviso i rozpoczął solową karierę pianistyczną, koncertując we Włoszech i w Europie.

Pierluigi Camicia, jest laureatem konkursów im. A. Busoniego i F. Chopina. Zatrudniony przez Maestro Nino Rota, w wieku 20 lat zostaje profesorem Konserwatorium w Bari. Dzięki swojej wyjątkowej pracy pedagogicznej wykształcił całe pokolenie pianistów, w tym Benedetto Lupo, laureata Konkursu Pianistycznego im. Van Cliburna w Fort Worth.

Maestro Camicia głównie skupia się na koncertach solowych, a jego kunszt został entuzjastycznie oceniony przez takich artystów jak: Rostropowicz, Ciccolini, Vasary i Franco Ferrara. Oprócz recitali solowych występuje także jako kameralista.

Współpracuje z wiolonczelistą Michaelem Flaksmanem od roku 1982. Zespół występuje podczas europejskich festiwali oraz w USA. Wspólnie nagrali dzieła G. Faurè  na płycie CD zatytułowanej ABEGG. Camicia koncertował m.in. z: Nina Beilina, Ruggero Ricci, Melina Mandozzi, Angelo Persichilli, Sebastian Quartett, Trio di Roma. Występował jako solista z orkiestrami prowadzonymi przez Gabriele Ferro, Samuel Friedman, Tamas Gal, Walter Proost Gabriele Gandini, Mario Gusella, Massimo Biscardi w najważniejszych teatrach włoskich i europejskich.

Prowadził również kursy pianistyczne oraz poświęcone muzyce kameralnej w Europie (Włochy, Niemcy, Chorwacja, Francja) oraz w USA (Cleveland, Salt Lake City, Fresno, Arlington). Obecnie Pierluigi Camicia jest dyrektorem artystycznym festiwalu jazzowego pod nazwą Talos Festiwal w Ruvo di Puglia. Od 2007 roku prof. P. Camicia jest dyrektorem Konserwatorium Tito Schipa w Lecce.

Bilety w cenie: normalny – 40 zł i ulgowy – 30 zł do nabycia w kasie Filharmonii pon.-pt. w godz.10-18 oraz poprzez stronę internetową:  http://bilety.filharmonia.olsztyn.pl/numerowane.html?id=333

 

afisz B1 16 września 2016

kontakt

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij