aktualności

Przesłuchania – II skrzypce

Szanowni Państwo, Z przyjemnością informujemy iż Warmińsko-Mazurska Filharmonia im. Feliksa Nowowiejskiego w Olsztynie ogłasza konkurs na stanowisko muzyka orkiestrowego tutti – SKRZYPCE II. Zatrudnienie na podstawie umowy o pracę na zastępstwo, na okres 24 miesięcy z możliwością przedłużenia. Stosowne podanie wraz z życiorysem artystycznym oraz klauzulą RODO należy złożyć do dnia 28 kwietnia 2023 r. […]

Zakup instrumentów i wyposażenia scenicznego

Infrastruktura kultury ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Zakup instrumentów i wyposażenia scenicznego na potrzeby kulturalne Warmińsko-Mazurskiej Filharmonii w Olsztynie w okresie od 2022-01-03 do 2022-12-31 określonego w umowie nr 07512/22FPK/DEK, zawartej w dniu 2022-06-27, wraz z aneksem z dnia 2022-09-12Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury – państwowego funduszu celowego Całkowity przewidywany koszt realizacji zadania: […]

Nowy Dyrektor Filharmonii

Dyrektorem Filharmonii Warmińsko-Mazurskiej od 1 stycznia będzie Janusz Ciepliński. Zastąpi prof. Piotra Sułkowskiego, który objął stanowisko dyrektora Opery Krakowskiej. Zarząd Województwa Warmińsko-Mazurskiego zdecydował, iż konkursu na stanowisko Dyrektora Warmińsko-Mazurskiej Filharmonii im. Feliksa Nowowiejskiego w Olsztynie nie będzie. „Organizator powołał nowego Dyrektora w trybie art. 16 ust. 3 ustawy z dnia 25 października 1991 r. o […]

Najlepsi śpiewacy świata z Met po raz dziesiąty

3 października ruszył dziesiąty, jubileuszowy sezon transmisji spektakli z nowojorskiej The Metropolitan Opera do kin, teatrów i filharmonii. W Polsce przedstawienia ze sławnej Met zobaczymy w ponad 20 miastach.W Olsztynie już 5 sezon transmisje Live in HD z MET przeprowadza Filharmonia Warmińsko-Mazurska.

Sezon 2015–16 cyklu „The Metropolitan Opera: Live in HD” rozpocznie się 3 października o godz.18.55 „Trubadurem” Verdiego.Ciężar arcytrudnej roli tytułowej weźmie na siebie koreański tenor Yonghoon Lee, jego ukochaną Leonorą będzie Anna Netrebko, a hrabią di Luna – Dmitri Hvorostovsky. Zadyryguje Marco Armiliato.

W tym sezonie widzowie w ponad 70 krajach zobaczą aż 11 spektakli. Ciekawostką będzie retransmisja „Zaczarowanego fletu” Wolfganga Amadeusa Mozarta, transmitowanego dekadę temu, wówczas pokazywanego tylko na terenie USA, w inscenizacji Julie Taymor, reżyserki m.in. filmu „Frida”. Zobaczymy też 6 przedstawień premierowych, m.in. nową inscenizację „Otella” Verdiego w reżyserii Bartletta Shera, w niesamowitych dekoracjach autorstwa Es Devlin („Hamlet” z Benedictem Cumberbatchem), z Aleksandrsem Antoņenką w roli tytułowej. Skandalizującą „Lulu” Albana Berga powierzono koncepcji awangardowego artysty Williama Kentridge’a („Nos”), a egzotycznych „Poławiaczy pereł” Georges’a Bizeta – Penny Woolcock, autorce filmów dokumentalnych. „Manon Lescaut” Pucciniego zostanie wystawiona specjalnie dla znakomitej sopranistki Kristine Opolais i wspaniałego tenora Jonasa Kaufmanna. Reżyseruje Sir Richard Eyre („Carmen”, „Notatki o skandalu”). Nowe inscenizacje „Roberta Devereux” Donizettiego w reżyserii Davida McVicara, zwanego królem reżyserów operowych, i „Elektry” Straussa (wg reż. nieżyjącego Patrice’a Chéreau) z Niną Stemme, Adrianne Pieczonką i Waltraud Meier w obsadzie, będą niewątpliwie magnesem dla miłośników gatunku.

W dwóch spektaklach – w „Poławiaczach pereł” i „Robercie Devereux” – wystąpi nasz wybitny baryton, od lat mający status gwiazdora Met, Mariusz Kwiecień. Aż trzy razy za pulpitem dyrygenckim zobaczymy legendarnego maestra, dyrektora muzycznego Met, Jamesa Levine’a. Dyrygował on pierwszą w historii transmisją w HD, „Zaczarowanym fletem”, poprowadzi także „Lulu” i gigantyczne dzieło Richarda Wagnera – „Tannhäusera” w reżyserii Ottona Schenka. Repertuar transmisji dopełnią „Turandot” i „Madame Butterfly” Pucciniego.

Pomysłodawcą cyklu jest obecny dyrektor generalny Met Peter Gelb. W grudniu 2006 roku po raz pierwszy popłynął w eter operowy obraz i dźwięk w HD & DD Surround; pokazano „Zaczarowany flet” Mozarta. Sukces frekwencyjny sprawił, że do projektu przyłączyły się ośrodki z całego świata. Cyfrowy sygnał o wysokiej rozdzielczości dociera do adresata za pomocą satelity okołoziemskiego zaledwie z kilkusekundowym opóźnieniem. W Europie – mimo sześciogodzinnej różnicy czasu – przedstawienia można oglądać na żywo wieczorem, a to dlatego, że Met, jak nazywają swój teatr nowojorczycy, gra w soboty dwa spektakle: pierwszy wczesnym popołudniem, a drugi wieczorem. Transmitowany jest ten popołudniowy.

kontakt

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij