Repertuar

25 lipca 2020

sobota

godz. 18:00

kup bilet

Perły muzyki barokowej

Marek Niewiedział – obój
Zbigniew Pilch – skrzypce
Marcin Szelest – organy
Marta Niedźwiecka – organy

 

W programie:

Johann Christoph Pez (1664 – 1716) – Symphonia

Adagio

Allegro

Adagio

Passagaglia

Gigue

Johann Caspar Kerll (1627-1693) – Passacaglia

Dario Castelo (1602-1631) – Sonata prima

Heinrich Ignaz Franz von Biber (1644-1704)

I Sonata misteryjna „Zwiastowanie”

Arcangelo Corelli  (1653-1713) – Sonata F-dur op. 5 nr 10
I. Preludio
II. Allemanda
III. Sarabanda
IV. Gavotta
V. Giga

Henry Purcell (1659-1695) – Voluntary in d (Z. 718)

Daniel Purcell (1663 – 1717) – Sonata Sexta

Adagio

Allegro

Adagio

Allegro

 

 

 

Marek Niewiedział

Jeden z pierwszych oboistów w Polsce profesjonalnie zajmujący się grą na historycznych obojach. Koncertujący solista, kameralista, muzyk orkiestrowy oraz aktywny propagator muzyki dawnej, a także organizator rozmaitych działań artystycznych. Absolwent Akademii Muzycznej w Poznaniu w klasie oboju prof. Mieczysława Koczorowskiego, Królewskiego Konserwatorium w Hadze w klasie oboju barokowego i klasycznego Ku Ebbinge oraz Hochschule für Musik und Theater w Lipsku w klasie Wolfganga Kubego. Od 1998 roku na stałe współpracuje z Warszawską Operą Kameralną, pełniąc w niej funkcje koordynatora orkiestru Musicae Antiquae Collegium Varsoviense. Jest pierwszym oboistą oraz kierownikiem sekcji dętej Wrocławskiej Orkiestry Barokowej. W1996 roku został wyróżniony Nagrodą Radnych Miasta Poznania za osiągnięcia artystyczne, a w 2002 Nagrodą im. Zofii Rayzacherowej dla największej indywidualności artystycznej w dziedzinie muzyki dawnej. Dyrektor artystyczny festiwalu Varmia Musica oraz warsztatów muzycznych Varmia Musica Academia w Lidzbarku Warmińskim. Prowadzi klasę oboju barokowego w Akademii Muzycznej w Poznaniu.

 

Zbigniew Pilch

Jeden z najwybitniejszych skrzypków barokowych, doktor sztuki, artysta o szerokich zainteresowaniach, które obejmują muzykę instrumentalną od XVI do XXI w., ze szczególnym uwzględnieniem wirtuozowskiej literatury skrzypcowej. Gra na skrzypcach barokowych i współczesnych, altówce i violi d’amore. Jako solista, kameralista i dyrygent koncertuje w całej Europie i na świecie. Od początku działalności Wrocławskiej Orkiestry Barokowej pełni funkcję jej koncertmistrza. Współpracuje z Warszawską Operą Kameralną, NFM Filharmonią Wrocławską, Elbląską Orkiestrą Kameralną, Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Dolnośląskiej i Wrocław Baroque Ensemble. Ma bogaty dorobek fonograficzny – jako solista nagrał wirtuozowskie Koncerty skrzypcowe F. Janiewicz, brał także udział w realizacji płyt pod dyrekcją P. McCreesha, A. Kosendiaka i J. Thiela Wykłada w akademiach muzycznych we Wrocławiu i w Krakowie oraz podczas kursów mistrzowskich w ramach Festiwalu Varmia Musica w Lidzbarku Warmińskim.

 

Marcin Szelest 

jest absolwentem Akademii Muzycznej w Krakowie (dyplom z wyróżnieniem w klasie organów prof. Mirosławy Semeniuk-Podrazy, 1997) i The Boston Conservatory (Artist Diploma in Organ Performance w klasie prof. Jamesa Davida Christiego, 1999). Zdobył I nagrodę na II Międzynarodowym Konkursie Organowym im. J.P. Sweelincka w Gdańsku (1995). Występuje w Europie i USA jako solista, kierownik artystyczny zespołu Harmonia Sacra oraz członek innych zespołów historycznych instrumentów, takich jak The Bach Ensemble, Concerto Palatino czy Wrocławska Orkiestra Barokowa. Jest autorem artykułów poświęconych siedemnasto- i osiemnastowiecznym polskim źródłom muzycznym oraz ich problematyce edytorskiej. Przygotował do wydania w serii Monumenta musicae in Polonia dzieła zebrane Stanisława Sylwestra Szarzyńskiego. Jego praca habilitacyjna Przemiany stylistyczne we włoskiej muzyce organowej przełomu XVI i XVII stulecia (Kraków 2007) uzyskała nagrodę Prezesa Rady Ministrów (2008). Obecnie jest profesorem organów i kierownikiem Katedry Muzyki Dawnej w Akademii Muzycznej w Krakowie, dyrektorem artystycznym Starosądeckiego Festiwalu Muzyki Dawnej oraz organistą kościoła św. Krzyża w Krakowie, gdzie gra na odrestaurowanym instrumencie z 1704 roku.

 

Marta Niedźwiecka

Absolwentka klasy klawesynu prof. M. Czarny-Kaczmarskiej i dr hab. A. Rupocińskiej w Akademii Muzycznej we Wrocławiu, a także Hochschule für Musik und Theater „Felix Mendelssohn-Bartholdy“ w Lipsku w klasie N. Parle‘a. Współpracuje m.in. z Wrocławską Orkiestrą Barokową, Ars Cantus, Cantores Minores Wratislavienses, Wrocław Baroque Ensemble. Występowała na wielu festiwalach m.in.: Wratislavia Cantans, Forum Musicum, Bach-Fest Leipzig, Usedomer Musikfestival, Jazztopad. Stypendystka DAAD (2008), laureatka Wrocławskiej Nagrody Muzycznej (2007) oraz VII edycji programu stypendialnego Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego„Młoda Polska” (2010). Kierownik artystyczny projektu Zapomniane Miasto 2016, realizowanego przez Narodowe Forum Muzyki w ramach programu ESK Wrocław 2016.

 

 

kontakt

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij