Repertuar

1 października 2017

niedziela

godz. 11:00

sala koncertowa Filharmonii

kup bilet

Koncert Rodzinny – ORGANOWY ELEMENTARZ

„Organy są największym z instrumentów muzycznych o najbardziej skomplikowanej budowie, posiadającym najrozleglejszą skalę dźwięków, najróżnorodniejszych w swej barwie. Stosunek jakiegokolwiek innego instrumentu do organów jest taki, jak jednej marchewki do całego ogrodu warzywnego.” Takie obrazowe porównanie użył w rozdziale poświęconym organom pt. Instrument nad instrumentami Jerzy Waldorff w książce „Sekrety Polihymnii.” Czy organy słusznie zasłużyły na takie warzywne porównanie?  Co to jest szafa organowa i jakie skrywa tajemnice? Czy piszczałki piszczą i czy jest ich tyle ile liter w alfabecie? Czy wypada grać na organach nogami?  Czy organy idą z duchem czasu? Na te pytania jak i również pytania publiczności odpowiedzą podczas Koncertu rodzinnego dwaj znakomici organiści: Jarosław Ciecierski i Maciej Sternicki. Oczywiście zaprezentują również słuchaczom kompozycje napisane specjalnie na organy jak i takie, które znamy z wykonań na innych instrumentach. A wszystko będzie się działo w dniu 1 października, w którym (od 1975 r.) świętujemy Międzynarodowy Dzień Muzyki – w tym roku koncertem z organami w roli głównej.


Scenariusz i prowadzenie – Maciej Sternicki oraz Jarosław Ciecierski

Jarosław Ciecierski – organy, pozytyw, klawesyn,

Maciej Sternicki – organy, prezentacje instrumentów

 

 A – jak Anonim

– Dwa tańce z tabulatury Jana z Lublina (ca 1546): Zaklolam sziją tharnem oraz Preambulum In F

B – jak Johann Sebastian Bach (1685-1750)

– Toccata C-dur (początek tryptyku Toccata, Adagio i Fuga C, BWV 564)

C – jak François Couperin (1668-1733)

– Qui tollis peccata mundi, suscipe (Który gładzisz grzechy świata, zmiłuj się)

  z organowej „Messe solemnele à l’usage des paroisses

D – jak Louis-Claude Daquin (1694-1772)

– Kukułka

E – jak Johann Ernst Eberlin (1702-1762)

– Toccata Nona (fragment końcowy – Fuga)

F – jak César Franck (1822-1890)

Prière i Non troppo lento ze zbioru „L’Organiste”:

G – jak Eugène Gigout (1844-1925)

– Toccata h-moll

H – jak Joseph Haydn (1732-1809)

– Dwa utwory na zegar fletowy: Andantino – Vivace („Młynek do kawy”)

H – jak Georg Friedrich Händel (1685-1759)

– Przyjazd Królowej Szeby z oratorium „Salomon”

I – jak Improwizacja

– Temat z filmu „Król Lew

– Louis-James-Alfred LefébureWély (1817-1869) – Sortie

 

 

 

kontakt

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij