Repertuar

27 stycznia 2022

czwartek

godz. 19:00

sala koncertowa Filharmonii

kup bilet

KONCERT MARSZAŁKOWSKI Gala noworoczna

Piotr Sułkowski – dyrygent
Julia Malik – sopran
Alexander Marev – tenor
Daniel Mirosław – bas/baryton
Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Warmińsko-Mazurskiej

 

W programie m.in.:

Bizet, Verdi, Puccini, Kálmán, Mozart, Lehár

 

Od zarania dziejów muzyka towarzyszy miłosnym zabiegom. Nieszczęśliwe albo co najmniej zmagające się z przeciwnościami losu uczucie jest tematem większości oper i operetek. Można by zaryzykować stwierdzenie, że gdyby nie miłość, nie byłoby w ogóle muzyki. Podczas koncertu w Filharmonii Warmińsko-Mazurskiej zabrzmią najsłynniejsze arie z oper i operetek przedstawiających różne aspekty miłości: tragiczne, komiczne, ekstatyczne, wyciszone.

 

Przypomnimy sobie postaci uwodziciela wszech czasów, Don Giovanniego z opery Wolfganga Amadeusa Mozarta, wesołą wdówkę Hannę z operetki Franza Lehára i księżniczkę czardasza z operetki Imre Kálmána, a także magnetyzującą uwodzicielkę Carmen z przebojowego dzieła Georgesa Bizeta. Bohaterki operowe Giacoma Pucciniego to heroiny tragiczne, naznaczone chorobą, a zarazem silne wewnętrznie i niezapomniane – ich historie miłosne nie skończyły się dobrze, jednak wszyscy tęsknimy za potężnym uczuciem, jakie stało się ich udziałem.

 

Mistrzami skrajnych emocji są Włosi, a więc żaden koncert przebojów operowych nie obejdzie się bez włoskich arii, ale także bez tradycyjnych pieśni neapolitańskich: O Sole mio czy Funiculì, Funiculà Luigiego Denzy, napisanej na uroczystość otwarcia nieistniejącej już kolejki na szczyt Wezuwiusza. Uczucia zawarte w tej muzyce z południa Italii to przede wszystkim wdzięczność za doświadczanie życia i radość. Zaś jeden z najpiękniejszych, najzabawniejszych i najradośniejszych duetów świata to pierwsza rozmowa Papagena i Papageny z Czarodziejskiego fletu Mozarta. Czy nie takich emocji potrzebujemy teraz najbardziej ?

 

 

Julia Malik – sopran

Urodzona w Krakowie, ukończyła studia magisterskie w zakresie gry na wiolonczeli w Hochschule für Musik und Theater w Hamburgu w klasie światowej sławy wiolonczelisty Arto Norasa. W tym czasie była także członkiem orkiestry Hamburger Symphoniker. Uzyskała następnie dyplom magisterski w zakresie śpiewu solowego w Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie Katarzyna Oleś-Blachy. Odbyła podyplomowy staż w Liedklasse Hochschule für Musik und Darstellende Kunst w Stuttgarcie, prowadzonej przez Cornelisa Witthoeffta i Teru Yoshihara. Była również stypendystką Norwegian Artistic Research w Griegakademiet Uniwersytetu w Bergen (Norwegia).

Julia Malik za swą pracę artystyczną otrzymała wiele nagród i stypendiów, m.in.: Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Prezydenta Miasta Krakowa, Rektora Akademii Muzycznej w Krakowie, Bischöfliche Studeinforderung Cusanuswerk Bonn, Deutscher Akademischer Austausch Dienst, Yehudi Menuhin Live Music Now, Lions Club Nike Warszawa, Morningside Music Bridge Calgary, Stuart Holland Memorial Canadian Scholarship, Fundacji Sapere Auso oraz Rotary International.

Jako solistka operowa wykonywała takie role, jak: Romilda (Serse), La Contessa (Wesele Figara), Pamina (Czarodziejski flet), Donna Elvira (Don Giovanni), Alcina (Orlando Paladino), Elisetta (Il Matrimonio Segreto), Hanna (Straszny dwór), Liu (Turandot), Flora (Traviata), a także Angelina (Kopciuszek w Teatrze Hordaland w Bergen).

W repertuarze oratoryjno-pieśniowym występowała na wielu festiwalach w Polsce, Niemczech, Austrii, Szwajcarii, Czechach, Hiszpanii, Włoszech, Norwegii, Finlandii, Japonii i Chinach, m.in.: Klassik Online Festival der Bergedorfer Zeitung, Chopin Gesellschaft Hamburg, Internationale Festspillene Bergen, Carloforte Music Festival, Voice and Piano Chamber Music Festival Kraków, Internationaler Musiksommer Lenk, Internationale Sommerkademie Prag-Wien-Budapest, Hölderlin Tage – Akademie Des Gesprochenes Wortes Stuttgart, Neue Musik Festival für Neues Musiktheater Stuttgart, Sibelius Festival (Ambasada Finlandii w Warszawie). Do jej partnerów kameralnych należy wielu znakomitych pianistów, m.in. Piotr Różański, Witold Wilczek, Hubert Rutkowski, Sijia Ma, Kamila Łopatka, Roland Hagemann, Mariko Sakonju.

W latach 2015–2019 odbyła serię tournée koncertowo-operowych w 28 salach koncertowych i teatrach Poly Grand Theatre w Chinach oraz Japonii. W ubiegłym roku brała udział w światowym prawykonaniu dramatu muzycznego Painted Skin for large ensamble, soprano and bass Yu Xinga w Filharmonii Krakowskiej, utworu zainspirowanego operą chińską i stworzonego do libretta na podstawie Strange Tales Pu Songlinga.

Julia Malik jest również Dyrektorem ds. Współpracy Azjatyckiej w Polskim Stowarzyszeniu Muzyków Kameralistów, konsultantem ds. muzycznych w Nordic Ice Theatre Bergen, byłym prezesem zarządu Sunrise Bridge Music Production – firmy promującej klasyczną muzykę europejską w krajach azjatyckich, a od roku pełni funkcję Tours & Projects Manager w TACT International Art Management.

 

 

Alexander Marev – tenor

Polsko-bułgarski śpiewak młodego pokolenia urodzony w 2000 roku. Od sezonu 2021/2022 członek MM Academy brukselskiej opery La Monnaie. Laureat licznych konkursów ogólnopolskich. Absolwent ZPSM nr 1 w Warszawie w klasie dr Marii Olkisz. Pracę nad głosem rozpoczynał pod okiem światowej sławy tenora Kaludi Kaludova, biorąc udział w klasach mistrzowskich w Polsce i za granicą. W 2016 roku został przyjęty do klasy śpiewu światowej sławy bas barytona José van Dama w Queen Elisabeth Music Chapel w Waterloo w Belgii.

W 2018 roku podpisał swój pierwszy kontrakt z operą La Monnaie i wystąpił jako solista podczas świątecznego koncertu dla rodziny królewskiej transmitowanego przez TV5MONDEe, RTBF oraz RTL. W 2019 roku podpisał kontrakt z Opéra Royal de Wallonie,  by wystąpić w roli Ovando w operze Alzira Giuseppe Verdiego (premiera przeniesiona z powodu pandemii koronawirusa). Następnie otrzymał propozycję głównej roli Le Garcon w światowej premierze opery autorstwa wybitnego francuskiego dyrygenta Jeremiego Rhorera Le soldat de plomb w Grand Théâtre de Genève (premiera przeniesiona z powodu pandemii). Równolegle otrzymał rolę Albazara w Turku we Włoszech Gioacchina Rossiniego w Opéra Royal de Wallonie (premiera przeniesiona). W sezonie 2021/2022 artysta wystąpi jako Matteo Borsa w Rigolettcie G. Verdiego w reżyserii Johna Turturro, pod batutą maestro Daniela Orena. Został również zaproszony do produkcji Parsifala Richarda Wagnera (Knappen) w La Monnaie pod batutą wybitnego dyrygenta Alaina Altinoglu.

 

 

Daniel Mirosław – bas-baryton

Urodził się w Warszawie, jest absolwentem Juilliard School w Nowym Jorku, Guildhall School of Music and Drama w Londynie, oraz Akademii Muzycznej w Łodzi.

W 2022 roku zadebiutuje jako Scarpia w Opéra National de Lorraine w Nancy oraz w Toulon we Francji. W 2023 roku w St. Gallen w Szwajcarii będzie śpiewał Gerarda (Andrea Chenier), a w 2024 roku – tytułową rolę w operze Wilhelm Tell. W Teatro Municipal de Santiago w Chile śpiewał Don Giovanniego oraz Mefistofelesa (Faust). Powróci tam jako Escamillo (Carmen) oraz Lindorf, Coppelius, Miracle, Dapertutto (Opowieści Hoffmanna).W Hanowerze zaśpiewał następujące partie: Escamillo (Carmen), Dulcamara (Napój miłosny), Sarastro (Czarodziejski flet), Don Basilio (Cyrulik sewilski). W przyszłym sezonie wystąpi tam jako Car Saltan w operze Rimskiego-Korsakova. W Zurychu wystąpił jako Graf Lamoral (Arabella), a w przyszłym sezonie powróci jako Mówca (Czarodziejski flet). Na New Generation Festival we Florencji wystąpił jako Don Magnifico (Kopciuszek) oraz Figaro (Wesele Figara). W Karlsruhe zaśpiewał partię Melisso (Alcina).

 

W Operze Wrocławskiej wystąpił jako Don Giovanni i Mefistofeles (Faust), zaś w Warszawskiej Operze Kameralnej – Figaro (Wesele Figara). W sezonach 2016/2017 i 2017/2018 we Frankfurcie śpiewał takie role, jak: Eustazio (Rinaldo), Gualtiero Raleigh (Roberto Devereux), Sparafucile (Rigoletto), Quinault (Adriana Lecouvreur), Panthée (Trojanie), Colline (Cyganeria) i Lothar (Der Sandmann).W Glyndebourne zaśpiewał partie Dr. Grenvila (Traviata) i Truffaldina (Ariadna na Naxos).W Moskwie wystąpił jako Oroe (Semiramide) pod batutą Alberta Zeddy.

 

 

 

 

kontakt

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij