• slajder 30 pazdziernika 2020

    30.10.2020 | Scena dla Muzyki PolskiejJoanna Freszel – sopran, Łukasz Chrzęszczyk – fortepian, Jagienka Perlikiewicz-Kass – prowadzenie | W programie: Karol Szymanowski, Jerzy Lefeld, Grażyna Bacewicz, Szymon Laks, Zygmunt Mycielski

  • slajder 5 listopada 2020

    5.11.2020 | Scena dla Muzyki PolskiejPiotr Sałajczyk – fortepian, Jagienka Perlikiewicz-Kass – prowadzenie | W programie utwory fortepianowe Franciszka Lessela, Juliusza Zarębskiego, Władysława Żeleńskiego, Mieczysława Wajnberga, Władysława Szpilmana

  • slajder 6 listopada 2020

    6.11.2020 | Mozart wiecznie młody – koncert symfonicznySzymon Makowski – dyrygent, Paweł Kowalski – fortepian, Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Warmińsko-Mazurskiej | W programie: Wolfgang Amadeus Mozart oraz Zygmunt Noskowski

  • 26 wrzesnia baby slajder

    7.11.2020 | Baby FilharmoniaDorota Mentel – prowadzenie, Joanna Korczin – altówka (muzyk orkiestry) | Cykl koncertów skierowany do najmłodszego grona słuchaczy w wieku 1-3, których celem jest wprowadzenie dzieci w naturalny język muzyczny, poprzez śpiew i ruch – podstawowe środki ekspresji dziecka

  • slajder 13 listopada 2020 b

    13.11.2020 | Scena dla Muzyki PolskiejMotion Trio: Janusz Wojtarowicz, Paweł Baranek, Marcin Gałażyn – akordeon, Jagienka Perlikiewicz-Kass – prowadzenie | W programie: Przybylski, Krzanowski, Lutosławski, Chopin, Paderewski, Komeda, Kilar

  • konwencja2
  • bilety slajder
  • zasady 2020 slajder 17

Repertuar

15 listopada 2020

niedziela

godz. 18:00

sala koncertowa Filharmonii

kup bilet

KAMERAlnie – koncert i opowieść o muzyce filmowej

Zapraszają: Aleksander Dębicz (fortepian) i Magda Miśka-Jackowska

 

Inaugurujemy nowy cykl w Filharmonii Warmińsko-Mazurskiej! Cykl w sam raz na dzisiejsze, trudne czasy, bo zakładający kameralne, intymne wręcz spotkania z tak lubianą muzyką filmową. Na wyjątkowe koncerty i rozmowy z fantastycznymi gośćmi zaprasza ceniona dziennikarka filmowa Magda Miśka-Jackowska.

Pomysł jest taki, aby spotkać się z artystą-wykonawcą oko w oko. Nie tylko posłuchać, jak gra, ale także zapytać, dlaczego, co go fascynuje w kinie, czym się inspiruje. A może nawet „rozebrać” na części pierwsze nasze ukochane tematy filmowe? I odkryć tajemnicę ich sukcesu.

Na początek spotkanie z genialnym pianistą, improwizatorem i wielkim miłośnikiem muzyki filmowej, Aleksandrem Dębiczem. Jego płyta „Cinematic Piano” z 2015 roku to niezwykły przykład współczesnej sztuki improwizatorskiej i wielki hołd, złożony X muzie. Fani Thomasa Newmana, Johna Williamsa i magicznego brzmienia fortepianu nie będą zawiedzeni!

 

 

Aleksander Dębicz

Jest jednym z najbardziej wszechstronnych polskich pianistów oraz kompozytorem. Punktem wyjścia dla jego działalności artystycznej jest improwizacja oraz autorska muzyka, którą często łączy z repertuarem klasycznych mistrzów.
‍W 2015 roku na debiutanckiej płycie „Cinematic Piano” (Warner Classics) wydał cykl 12 własnych kompozycji inspirowanych sztuką filmową. Od tego czasu skomponował muzykę do filmów, słuchowisk i przedstawień teatralnych, nawiązując m. in. współpracę z Teatrem Polskim w Warszawie. Za muzykę do słuchowiska Polskiego Radia „Anna Karenina” w reż. Katarzyny Michałkiewicz otrzymał nagrodę na festiwalu Dwa Teatry 2019.

W 2018 roku ukazał się trzeci album artysty – „Invention” (Warner Classics). Dębicz zaprezentował na nim swoją interpretację kompletu Inwencji i Sinfonii J. S. Bacha oraz autorskie kompozycje inspirowane Bachem i muzyką hip-hopową. Płyta została nominowana do Fryderyka 2019 i zebrała szereg bardzo entuzjastycznych recenzji. Dębicz współtworzy duet z wiolonczelistą Marcinem Zdunikiem, z którym opracował już kilka oryginalnych programów, opartych na muzyce klasycznej i improwizacji. Jeden z nich został uwieczniony na znakomicie przyjętym dwupłytowym albumie „Bach Stories”, nagranym dla wytwórni Warner Classics. Album otrzymał nominację do Fryderyka 2018.

Absolwent Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie fortepianu prof. Elżbiety Tarnawskiej. Koncertował zarówno w Polsce, jak i za granicą (m.in. Niemcy, Francja, Stany Zjednoczone, Rumunia, Włochy, Austria, Turcja). W 2013 roku zwyciężył w Transatlantyk Instant Composition Contest, jedynym na świecie konkursie symultanicznej improwizacji do filmu.

 

 

Magda Miśka-Jackowska

Dziennikarka, radiowiec, pedagog, przez 15 lat w zespole radia RMF Classic. Ceniony konferansjer. Należy do wąskiego europejskiego grona profesjonalnych dziennikarzy, zajmujących się muzyką filmową.

Autorka licznych programów radiowych, zrealizowanych dla RMF Classic, poświęconych kinu i muzyce filmowej, m.in. dokumentalnych cykli „Mistrzowie drugiego planu” o nieznanych zawodach filmowych czy „Cały ten film”, który pokazywał kolejne etapy produkcji filmu od pomysłu do premiery. Gospodyni filmowego magazynu „Moje kino”, za który w 2010 roku dostała nagrodę Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej w kategorii najlepszy program radiowy lub tv o tematyce filmowej. Była autorką i gospodynią jedynej w polskiej radiofonii Listy Przebojów Muzyki Filmowej, prezentowanej co tydzień w RMF Classic.

Magda Miśka-Jackowska przeprowadziła setki wywiadów radiowych i telewizyjnych z największymi osobowościami świata muzyki, kina, a w szczególności muzyki filmowej. Autorka dwupłytowej kompilacji „Złota kolekcja – Ale filmy!”, wielu artykułów i tekstów, poświęconych X muzie.

Absolwentka Wydziału Radia i Telewizji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, dziś związana z Wydziałem Artystycznym tej uczelni, gdzie prowadzi zajęcia ze studentami kompozycji filmowej. Jako pedagog związana również z Akademią Muzyczną w Łodzi.

kontakt

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij