30 czerwca 2023
piątek
godz. 19:30
Amfiteatr w Ostródzie
7. Arena Festival film & music – „Muzyka gwiazd”
Piotr Sułkowski – dyrygent
soliści:
Kasia Moś
Mateusz Ziółko
Agnieszka Przekupień
Marcin Franc
Wojciech Daniel
Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Warmińsko-Mazurskiej
Magdalena Miśka-Jackowska, Janusz Ciepliński – prowadzenie koncertu
W programie muzyka filmowa i musicalowa
Kasia Moś, reprezentantka Polski na 62. Konkursie Piosenki Eurowizji (2017r.)
Ukończyła szkołę muzyczną im. Fryderyka Chopina w Bytomiu, w klasie wiolonczeli i fortepianu oraz Akademię Muzyczną im. Karola Szymanowskiego w Katowicach na Wydziale Jazzu i Muzyki Rozrywkowej.
Współpracowała z orkiestrą AUKSO przy nagraniu płyty Pawła Mykietyna „Pasja wg. Świętego Marka”.
Zaśpiewała partię Kordelii w światowej prapremierze musicalu „Król Lear” Pawła Mykietyna, która miała miejsce na Festiwalu Sacrum Profanum w Krakowie. Nagrała wokalizę Wojciecha Kilara do filmu Krzysztofa Zanussiego „Obce ciało”.
Wokalistka ma na koncie muzyczne przygody telewizyjne – była finalistką III edycji programu „Must be the Music” oraz wzięła udział w 8. edycji show „Twoja Twarz Brzmi Znajomo”.
W 2015 roku wydała swój debiutancki album „INSPINATION”.
W 2018 roku nakładem wydawnictwa Agora ukazał się album „Retro” Jerzego Maksymiuka i Janusza Olejniczaka, na którym Kasia gościnnie zaśpiewała kilka utworów.
21 maja 2021 roku odbyła się premiera płyty z orkiestrą AUKSO “MONIUSZKO200”. Album składa się z CD + DVD w wersji koncertowej z sali NOSPR w Katowicach. Są to nowe interpretacje utworów Stanisława Moniuszki we współczesnych aranżacjach.
Na rynku jest już dostępna najnowsza płyta Kasi Moś z utworami „Karin Stanek” w zupełnie nowych nieoczywistych, nowoczesnych klubowy aranżacjach.
W listopadzie 2022 r. odbyła się premiera najnowszego singla pt. „Zapomnij”, do którego do współpracy został zaproszony Leszek Możdżer.
Wokalista, pianista, autor muzyki i tekstów. Zdobywca licznych nagród i wyróżnień, wsród nich zwycięstwo w 3 edycji programu ,,The Voice Of Poland” oraz 10 edycji programu ,,Twoja Twarz Brzmi Znajomo”, gdzie brawurowo wykonał: utwór Zbigniewa Wodeckiego ,,Lubię wracać”. Finalista telewizyjnego hitu TVN ,,Mam Talent”. Mateusz Ziółko jest także laureatem konkursu ,,Super Debiuty” podczas 51. Krajowego Festiwalu Piosenki Polskiej w Opolu.
Jego debiutancka płyta ,,Na nowo” pojawiła się na rynku przed pięcioma laty. Jeden z hitów tego krążka,,W płomieniach” błyskawicznie stał się najczęściej granym utworem w polskich rozgłośniach radiowych, tym samym osiągając niezwykłe wyniki w sieci. Piosenkę na YouTube odtworzono bowiem 72 miliony razy. Juz w dniu premiery płyta ta uzyskal:a status złotej płyty. Rewelacyjny wynik w sieci uzyskała takze piękna ballada wykonanau boku Sylwii Grzeszczak – ,,Bezdroza”.
Po kilku latach przerwy Mateusz Ziółko wraca z nową płytą krążek ,,Tak po prostu” pojawił się na rynku w listopadzie 2022 roku. Wydawnictwo promujące single ,,Wez mnie” oraz ,,Vis a Vis” oraz najnowszy „Lubisz nas”, który szturmem zdobywa playlisty największych polskich rozgłośni radiowych.
Urodziła się w Zakopanem. Jest absolwentką Akademii Muzycznej w Gdańsku (specjalność: musical) oraz Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie (wydział polonistyki).
Współpracuje z Operą i Filharmonią Podlaską w Białymstoku, Teatrem Muzycznym w Gdyni, Teatrem Muzycznym w Łodzi, Teatrem Rampa na Targówku, Teatrem Roma w Warszawie. Najważniejsze role to: Jenna („Waitress”), Amneris („Aida”), Ellen (Miss Saigon), Lara Guichard („Doktor Żywago”), Stephanie Mangano („Gorączka Sobotniej Nocy”), Fantyna („Les Misérables”), Maria Magdalena („Jesus Christ Superstar”), Roksana („Cyrano”), Maria Rainer („Dźwięki muzyki”). Współpracowała też z Teatrem Pieśń Kozła we Wrocławiu, gdzie występowała w spektaklu „Return to the Voice” jako dublerka Anny Marii Jopek.
Laureatka Teatralnej Nagrody Muzycznej im. Jana Kiepury dla Najlepszej Wokalistki Musicalowej 2018 za rolę Lary Guichard w spektaklu „Doktor Żywago”, a ponadto laureatka wielu festiwali (m.in.: Pamiętajmy o Osieckiej, Studencki Festiwal Piosenki w Krakowie, Przegląd Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu).
Od 2015 roku współpracuje z Piotrem Rubikiem w roli solistki. Nagrała z nim 2 płyty oraz wzięła udział w 4 trasach koncertowych po USA i Kanadzie.
Użyczyła swojego głosu w dubbingu Królowej Idunie w filmie „Kraina Lodu 2” (2019) oraz Mamie w filmie „Wyprawa na księżyc” (2020).
Założycielka oraz instruktor wokalny Warsztatów Musicalowych MUSICAMP.
Aktor teatralny, filmowy, telewizyjny, dubbingowy, wokalista. W 2020 roku ukończył Akademię Teatralną im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie (Wydział Aktorstwa Dramatycznego), wcześniej w 2015 wydział Wokalno-Aktorski Akademii Muzycznej im. S. Moniuszki (specjalność: musical). Laureat Stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w roku 2018/19.
Współpracuje z największymi teatrami muzycznymi w Polsce m.in. Teatr Muzyczny Roma w Warszawie, Teatr Syrena w Warszawie, Teatr Muzyczny w Łodzi, Opera i Filharmonia Podlaska w Białymstoku oraz teatrami dramatycznymi (Teatr Narodowy w Warszawie).
W swoim dorobku artystycznym ma główne role w takich musicalach jak „West Side Story” (Tony), „Aida” (Radames), „Waitress” (dr Pomatter), „Jesus Christ Superstar” (Jesus), „Miss Saigon” (Chris), „Next to Normal” (Gabe), „Love Story” (Oliver Barrett IV), „Rodzina Addamsów” (Lucas Beineke), „Dźwięki Muzyki” (Rolf Gruber), czy polskiej produkcji „Piloci” (Stefan).
Zagrał główną rolę w filmie produkcji polsko-kolumbijskiej „Kolej na miłość”. W 2018 kreował rolę Jana Torupa w spektaklu Teatru Telewizji „Lato”, za którą otrzymał Honorową Nagrodę Aktorską na Festiwalu Dwa Teatry. Od marca 2021 można oglądać go w serialu „Stulecie Winnych” w jednej z głównych ról – Michał Junior. W swoim dorobku artystycznym ma mnóstwo ról dubbingowych, m.in. był polskim głosem Aladyna w filmie Disneya „Aladyn” (2019), Jaskra w „Wiedźminie” produkcji Netflix.
Laureat wielu festiwali wokalnych, przeglądów piosenki aktorskiej i poezji śpiewanej. Koncertował również z Polską Orkiestrą Muzyki Filmowej.
Pochodzi z Laskowej w Małopolsce. Absolwent Państwowego Policealnego Studium Wokalno-Aktorskiego im. Danuty Baduszkowej w Gdyni (2016). Swoje pierwsze kroki na scenie stawiał w 2009 roku w Krakowskiej Fundacji Sztuki Musicalowej, w której brał udział w takich spektaklach, jak W obliczu chaosu oraz Mały Książę. W trakcie nauki w Studium w Gdyni brał udział w polsko-niemieckiej produkcji Romeo i Julia w Uckermärkishe Bühnen Shwedt, w której zagrał Romea. W Teatrze Muzycznym w Gdyni gra Misie Patysie w Avenue Q, Kudkudaka w Wiedźminie, Hrabiego Łysego w Lalce czy Kamień Święty Wołający w Kumernis, czyli o tym, jak świętej panience broda rosła, który został laureatem Grand Prix XI Festiwalu Polskich Sztuk Współczesnych Raport. Brał także udział w spektaklach Skrzypek na dachu, Grease, Chłopi, Mały Książę – końcówka oraz w koncertach Teatru Muzycznego w Gdyni. W Teatrze Muzycznym w Poznaniu gra rolę Willarda w Footloose, Lucasa w Rodzinie Addamsów oraz tytułową w musicalu Pippin. W Krakowskim Teatrze Variete gra Filcha w Operze za trzy grosze. W musicalu Pora jeziora, produkcji Filharmonii Warmińsko-Mazurskiej, wystąpił w roli Jaśka.
Magda Miśka-Jackowska – prowadzenie koncertu
Dziennikarka, radiowiec i ceniony konferansjer. Przez 15 lat w zespole radia RMF Classic. Należy do wąskiego grona profesjonalnych europejskich dziennikarzy, których główną specjalizacją jest muzyka filmowa. Autorka podcastu „Score and the City”. Od kilkunastu lat prowadzi prestiżowe wydarzenia kulturalne, festiwale i koncerty w całej Polsce.
Dla RMF Classic zrealizowała lubiane programy o tematyce filmowej, m.in. dokumentalny cykl „Mistrzowie drugiego planu” o nieznanych zawodach filmowych i „Cały ten film”, który pokazywał kolejne etapy produkcji filmu od pomysłu do premiery. Była gospodynią magazynu „Moje kino”, za który w 2010 roku dostała nagrodę Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej w kategorii najlepszy program radiowy lub telewizyjny o tematyce filmowej. Jej 12-odcinkowy cykl „Zagraj to jeszcze raz”, dostępny również jako podcast RMF Classic, jest radiową opowieścią o fenomenie muzyki filmowej i pierwszą tego typu produkcją w polskich mediach. Otrzymała za niego nagrodę w plebiscycie MediaTory (2019).
Przeprowadziła setki wywiadów radiowych i telewizyjnych z największymi osobowościami świata kultury. O muzyce w filmach pisze dla „Kina”. Jako pedagog związana jest z Akademią Muzyczną w Łodzi i Uniwersytetem Śląskim.
Prof. Piotr Sułkowski – dyrygent
Dyrektor Opery Krakowskiej. Doświadczenie operowe, zdobył w czasie wieloletniej pracy w Operze Krakowskiej oraz w Wildwood Festival Opera AR (USA), którego był dyrektorem muzycznym. Przygotował wiele premier i prawykonań np. nieznanej operetki K. Szymanowskiego Loteria na mężów czyli narzeczony nr 69, a zrealizowany w 2004 r. Gwałt na Lukrecji B. Brittena został uznany na Bydgoskim Festiwalu Operowym za najlepszy spektakl roku. W 2010 r. przygotował z Orquesta Sinfonica de Navarra premierę Carmen G.Bizeta. Zrealizował międzynarodowy projekt operowy Fidelio-ofiarom holokaustu – L.v. Beethovena. W 2019 r. z Warszawską Operą Kameralną przygotował „Wesele Figara” W. A. Mozarta, z którą odbył tournée po Japonii.
Dyrektor naczelny i artystyczny Warmińsko-Mazurskiej Filharmonii w Olsztynie (2011– 2022), zastępca dyrektora Chóru Polskiego Radia (2008–2009), kierownik muzyczny Toruńskiej Orkiestry Symfonicznej (2009-2011), gościnny dyrygent Signature Symphony Orchestra (2008–2014) Tulsa, USA. Dyrygent orkiestry POSM im. F. Chopina w Krakowie (1993-2016), z którą realizował programy edukacyjne dla francuskiej młodzieży. Zainaugurował działalność Fundacji Panteon Narodowy (2010). Zrealizował nagranie z muzyką B. Chajdeckiego do serialu historycznego Czas Honoru. Członek Rady Artystycznej Polskiej Orkiestry Sinfonii Iuventus.
Dyrektor „Copernicus Open. Festiwal Nauki i Sztuki” we Fromborku. Pomysłodawca i współorganizator festiwalu muzyki filmowej „Arena Festival film&music” w Ostródzie oraz musicalu, opartego na legendach Warmii i Mazur „Pora Jeziora. Warmińska Opowieść Wigilijna”, który znalazł się na 6 miejscu „złotej dziesiątki” Wirtualnej Polski najlepszych spektakli musicalowych 2021 roku.
Współpracuje z wieloma orkiestrami w kraju i zagranicą. W 2016 r. odbył tournee ze zwycięzcami Międzynarodowego Konkursu Skrzypcowego im. H. Wieniawskiego, zakończone koncertem z M. Vengerovem w St. Petersburgu. W 2018 r. poprowadził koncert muzyki polskiej z Buffalo Philharmonic Orchestra, a także jeden z koncertów Festiwalu K. Pendereckiego z okazji jego 85. urodzin. Propaguje twórczość F. Nowowiejskiego m.in. w 2016 r. wykonał koncerty oraz pierwsze, studyjne nagranie oratorium Quo Vadis, z A. Kurzak, A. Rucińskim oraz R. Siwkiem. Płyta oratorium F. Nowowiejskiego Powrót syna marnotrawnego z A. Rehlis, A. Rutkowskim oraz Ł. Koniecznym w partiach solowych została nominowana do nagrody Fryderyk (2021).
Zajmuje się pracą dydaktyczną na Akademii Muzycznej w Krakowie oraz na Akademii Muzycznej w Bydgoszczy, gdzie prowadzi klasę dyrygentury. Od 2020 roku kierownik Katedry Dyrygentury bydgoskiej uczelni. W Hiszpanii prowadzi warsztaty dla dyrygentów. Członek polskich i międzynarodowych komisji konkursów muzycznych.
Vice przewodniczący Zarządu Zrzeszenia Filharmonii Polskich (2014-202). Członek Rady Programowej Radia Olsztyn (2012-2016). Uczestnik i panelista konferencji dot. kultury i nowoczesnego modelu orkiestry. Laureat wielu nagród m.in. Statuetka św. Jakuba (2012), Medal Zasłużony Kulturze Gloria Artis (2014), statuetka Pegaz (2015), Srebrny Krzyż Zasługi (2016), Nagroda im. F. Nowowiejskiego (2017), Nagroda Specjalna Marszałka Województwa Warmińsko–Mazurskiego (2021), Złoty Krzyż Zasługi (2021).
UWAGA: Kupując bilet w internecie oświadczam, iż przyjmuję do wiadomości poniższą informację:
Uprzejmie informujemy, iż podczas ARENA FESTIVAL Film & Music w Amfiteatrze w Ostródzie obowiązuje zakaz wnoszenia sprzętu do fotografowania, nagrywania dźwięku, filmowania oraz transmitowania. Nieuzgodniona rejestracja może skutkować wyproszeniem z wydarzenia.
Organizatorzy festiwalu mają prawo do utrwalenia przebiegu koncertów przy pomocy urządzeń rejestrujących obraz i dźwięk oraz jego emisji. Uczestnik koncertu przyjmuje do wiadomości, że udział w koncercie jest równoznaczny z udzieleniem zgody na nieodpłatne fotografowania i filmowanie jego osoby oraz rejestrację, transmitowanie i rozpowszechnianie głosu lub wizerunku do celów dokumentacyjnych, sprawozdawczych, reklamowych oraz promocyjnych w związku z jakimkolwiek programem lub publikacją, w których zostanie wykorzystanie nagranie lub fotografia z koncertu.
