Repertuar

2 lipca 2021

piątek

godz. 19:30

Amfiteatr w Ostródzie

kup bilet

V edycja Arena Festival film & music 2021 – MUSICALOWO I FILMOWO

Gość specjalny: Maestro Jerzy Maksymiuk

Piotr Sułkowski – dyrygent

soliści:

Anna Sztejner
Paulina Janczak
Agnieszka Tylutki
Wojciech Daniel
Beata Olga Kowalska
Karol Drozd
Tomasz Bacajewski

Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Warmińsko-Mazurskiej

Magdalena Miśka-Jackowska – prowadzenie koncertu

 

W programie:

CURTAIN UP! ar. Bob Krogstad – wiązanka tematów: „One”, „The Phantom of The Opera”, „Everything’s Coming Up Roses”, „If He Walked into My Life”, „There’s No Business Like Show Business”, „Don’t Rain On My Parade”

 

Piosenki z musicalu „Warmińska opowieść wigilijna – Pora jeziora”

Po drugiej stronie gwiazd – Paulina Janczak, Tomasz Bacajewski

Ludzie są dziwni – Beata Olga-Kowalska, Karol Drozd

Serce w sieci – Paulina Janczak, Anna Sztajner, Agnieszka Tylutki

Król sielaw – Paulina Janczak, Wojciech Daniel

Pora Jeziora – chór z castingu

 

Część II

 „Over The Rainbow” Harold Arlen (music) & Yip Harburg (lyrics) ar. Tomasz Szymuś – („Czarnoksiężnik z krainy Oz”) Agnieszka Tylutki

„Where Do I Begin” Francis Lai (music) & Carl Sigman (lyrics) – ( „Love Story”) Karol Drozd

„Memory” – „Koty” ar. Tomasz Szymuś Paulina Janczak

„Beauty and the beast” – Piękna i Bestia ar. Tomasz Szymuś – Tomasz Bacajewski, Agnieszka Tylutki

„Everybody Needs Somebody To Love” Bert Berns, Solomon Burke and Jerry Wexler, ar. Wiesław Świderski („Blues Brothers”)

„Uciekaj moje serce” Agnieszka Osiecka (tekst) & Seweryn Krajewski (muzyka), ar. Tomasz Szymuś („Jan Serce”), Anna Sztajner

„Na orbicie serc” ar. Adam Walach – Taniec wampirów – Anna Sztajner, Karol Drozd

„Katedr świat” – Notre dame the Paris, ar. Tomasz Szymuś – Wojciech Daniel

 

 Orkiestra solo:

„Chicago” John Kander (music) & Fred Ebb (words), ar. Ted Ricketts

Music from „Evita” Andrew Lloyd Webber (music) & Tim Rice (lyrics), ar. Calvin Custer

„Grease!” Warren Casey & Jim Jacobs (lyric and music) / ar. Calvin Custer – wiązanka tematów : „Born To Hand Jive”, „Summer Nights”, „Greased Lightnin”, „Beauty School Dropout”, „We Go Together”

„Moon River” Henry Mancini (music) & Johnny Mercer (lyrics) – ar. John Moss – („Breakfast at Tiffany’s”)

 

 

Mamy specjalną ofertę cenową dla tych, którzy planują spędzić z nami obydwa dni festiwalowe. Do nabycia tylko w kasie Filharmonii! Zapewniamy też transport tam i z powrotem. Zapraszamy do kontaktu: tel. 89 527 23 02, e-mail: bilety@filharmonia.olsztyn.pl oraz stacjonarnie od poniedziałku do piątku w godz. 10-17.

 

 

 

Gatunek musicalu od lat ma swoich gorących zwolenników we wszystkich grupach wiekowych. Musicale to klasyczne filmy z wytwórni Walta Disneya, przeboje z Broadwayu i West Endu, ale także polskie produkcje, coraz częściej nie odbiegające poziomem od zagranicznych hitów. Na pierwszym koncercie festiwalowym w Ostródzie usłyszymy wybór piosenek z najsłynniejszych musicali wszech czasów oraz z rodzimego, warmińskiego widowiska Warmińska opowieść wigilijna – Pora jeziora.

 

Utwór Somewhere Over the Rainbow doczekał się od czasu premiery filmu Czarnoksiężnik z krainy Oz w 1939 roku niezliczonych wykonań, jednak pierwszą i najsłynniejszą pozostaje interpretacja Judy Garland. Tragiczne losy dziecięcej, a później dorosłej, zmarłej w wieku 47 lat gwiazdy przypomnieli niedawno twórcy filmu Judy. W świetle biografii artystki słowa piosenki o szczęśliwym życiu gdzieś daleko, poza tęczą, wydają się jeszcze bardziej przejmujące. To uniwersalny hymn o tęsknocie za niewinnością, za innym światem, tam, gdzie nas nie ma.

 

Ogromną nostalgią za minionym czasem świetności przesycony jest także utwór Memory z przebojowego musicalu Koty, stworzonego przez Andrew Lloyd Webbera do tekstów T.S. Eliota. Piosenka, który odniosło jeden z największych sukcesów w historii gatunku, początkowo pomyślany była przez kompozytora jako utwór w stylu Giacoma Pucciniego do zupełnie innego projektu. I rzeczywiście, w melodyjności utworu możemy odnaleźć echa rozdzierających serce arii autora Turandot. Jako ciekawostkę warto przypomnieć, że ojciec Andrew Lloyd Webbera specjalizował się w muzyce Pucciniego. Memory, w oryginale śpiewana przez poturbowaną życiem i odrzuconą przez wszystkich sędziwą kotkę Grizabellę, to przepiękna, monumentalna pieśń o życiowych przemianach i nowej nadziei, która rodzi się z każdym nadchodzącym dniem. A także, nie ukrywajmy, wspaniały kawałek do śpiewania pod prysznicem. Pierwszą i niedoścignioną wykonawczynią Memory pozostaje angielska śpiewaczka Elaine Paige.

 

Piosenka Where do I Begin z filmu Love Story powstała później niż słynna melodia Henry’ego Manciniego, słowa napisał znany amerykański autor tekstów Carl Sigman. Anegdota głosi, że producentom tak bardzo nie spodobała się pierwsza wersja tekstu, która ich zdaniem była zarazem zbyt smutna i zbyt obsceniczna, że Sigman musiał napisać go od nowa. Niezadowolony kręcił się nerwowo po domu mówiąc do żony: „Where do I begin?” (od czego mam zacząć?). I tak narodził się pierwszy wers sentymentalnego przeboju.

 

Utwór Beauty and the Beast z filmu Disneya Piękna i Bestia, skomponowany została, jak wiele disneyowskich przebojów, przez Alana Menkena, ośmiokrotnego zdobywcy Oscara za muzykę i piosenki. Warto zauważyć, że odnoszący takie sukcesy kompozytor wywodzi się z rodziny z długimi tradycjami dentystycznymi.

 

Musical Warmińska opowieść wigilijna – Pora jeziora to inspirowane folklorem widowisko, łączące w sobie przeszłość i teraźniejszość, w którym znajdują się odwołania do tradycji i lokalnego folkloru. Postaci z warmińskich legend spotykają się tam z dawnymi, ciężko pracującymi przy wyrębie lasu i połowie ryb mieszkańcami Warmii i Mazur. Kompozytor Tomasz Szymuś wraz z autorem tekstów piosenek Danielem Wyszogrodzkim stworzyli melodyjne, wpadające w ucho numery musicalowe, nie nawiązujące co prawda w warstwie muzycznej do twórczości ludowej, ale pełne wdzięcznych melodii oraz scen zbiorowych, takich jak imponujący, rozpoczynający musical chór drwali czy pełen wdzięku tytułowy utwór Pora jeziora, któremu na scenie towarzyszyły tańce rusałek. Oby więcej było takich prób połączenia atrakcyjnego dla szerokiej publiczności gatunku musicalu z baśniowo-folklorystyczną treścią. To wszak jeden z najlepszych sposobów na przekazywanie zapomnianych historii. A dobra piosenka zapada w serce na zawsze.

 

 

 

Anna Sztejner

Absolwentka Studium Wokalno-Aktorskiego przy Teatrze Muzycznym w Gdyni. Po dyplomie związała się na kilka sezonów z macierzystym teatrem. Z większych ról tym czasie zagrała: Hudel w Skrzypku na dachu, Eponinę w Les Misérables, Marię Magdalenę w Jesus Christ Superstar. Od 2001 roku współpracuje z teatrami muzycznymi w Warszawie. W Teatrze Roma wystąpiła m.in. jako Gigi w Miss Saigon, Rizzo w Grease, Bomlalurina i Jellylorum w Kotach, Pani Thenardier w Les Misérables, Madame Giri w Upiorze w Operze, Donna Sheridan w Mamma Mia. W Teatrze Rampa występowała jako Lucia w Kobietach na skraju załamania nerwowego i Anna w Twist and Shout. Współpracuje z Operą i Filharmonią w Białymstoku, gdzie brała udział w spektaklu Upiór w operze, wcieliła się także w rolę Anny Gromieko w Doktorze Żywago.

 

Paulina Maria Janczak

Aktorka, wokalistka, muzyk. Debiutowała w 2008 roku w Teatrze Muzycznym Roma w Warszawie, gdzie zagrała jako najmłodsza na świecie Christine Daae w musicalu Upiór w Operze A.L. Webbera (reż. W. Kępczyński), wybrana do tej roli przez samego kompozytora. W 2010 roku wcieliła się w Cosette w Les Misérables C. Schönberga (reż. W. Kępczyński). Śpiewała również w zespole wokalnym w musicalu Koty. Obecnie należy do zespołu aktorskiego spektaklu Ale musicale Teatru Muzycznego Roma (reż. S. Gonciarz). Wraz z zespołem Romy zdobyła potrójną platynową płytę za album z muzyką z Upiora w operze i złotą za Les Misérables. Współpracowała także z Teatrem Muzycznym w Lublinie, gdzie wcieliła się w rolę Christine w musicalu Phantom M. Yestona (reż. D. Kustosik), Operą i Filharmonią Podlaską w Białymstoku, gdzie została zaproszona do kontynuowania przygody z Christine Daae w Upiorze w operze (reż. W. Kępczyński) i wciela się w postać Lary Guichard w musicalu Doktor Żywago Lucy Simon (reż. J. Szydłowski). Artystka współpracuje także z Teatrem Rampa w Warszawie, gdzie należy do obsady spektakli Jesus Christ Superstar oraz Twist and Shout, w którym kreuje rolę Stelli, jest również solistką koncertów musicalowych MusicaLove (okrzyknięte najlepszym spektaklem muzycznym sezonu artystycznego 2013/2014), Broadway Exclusive, Broadway Street – The Show oraz The Best Of Sir Andrew Lloyd Webber. W 2018 roku Paulina dołączyła do zespołu aktorskiego Teatru Polskiego w Warszawie i należy do obsady spektaklu Żołnierz Królowej Madagaskaru (reż. Krzysztof Jasiński). Na deskach tego teatru artystka wystąpiła jako jedyna Polka u boku Ramina Karimloo, największej gwiazdy musicalowej świata, w koncercie The Best of Broadway. Stworzyła koncert SingLadies – czyli kobiecy świat musicalu, w którym wraz z Kasią Łaską, przy akompaniamencie Tomasza Filipczaka, wykonują najpiękniejsze kobiece songi musicalowe (premiera w lutym 2015 roku w Teatrze V6 w Łodzi). Odtwórczyni roli Ani w musicalu-komedii Prześliczna wiolonczelistka we współpracy z zespołem Skaldowie. Była też Szamanką w Imibali oraz Młodą w Sweet Chic Club w Teatrze V6 w Łodzi. Brała udział w spektaklu tego teatru Imaginarium na Light Move Festival 2015, gdzie zawieszona kilkanaście metrów nad ziemią wykonała operową wokalizę inspirowaną popisem Divy z Piątego elementu, filmu Luca Bessona. Należy do obsady aktorskiej seriali Na dobre i na złe, Barwy szczęścia (Kama), Na Wspólnej oraz Klan. Współpracuje z Polską Sceną Muzyczną. ZBarbarą Kurdej-Szatan, Robertem Janowskim, Kasią Moś i innymi nagrała piosenkę-hymn Szlachetnej Paczki Szlachetne Serca. Ukończyła wydział wokalno-aktorski Akademii Muzycznej w Łodzi. Swój warsztat aktorski szkoliła m.in. pod kierunkiem Andrzeja Ferenca oraz Rhondy Carlson i Kevana Patriquina. Stypendystka Polskiego Stowarzyszenia Estradowego Polest, Związku Artystów Scen Polskich o/W oraz Fundacji na rzecz Inicjatyw społecznych Perspektywy. W 2020 roku otrzymała Nagrodę im. Jana Kiepury w kategorii Najlepsza wokalistka musicalowa 2020.

 

Agnieszka Tylutki

Aktorka, wokalistka. Absolwentka Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku, specjalność musical. W 2007 roku ukończyła szkołę muzyczną I stopnia w klasie skrzypiec. Współpracuje z Teatrem Syrena w Warszawie (Jennifer Gabriel w Czarownicach z Eastwick, Wednesday Addams w Rodzinie Addamsów, rola w zespole w Rock of Ages), Teatrem Variete w Krakowie (Polly Peachum w Operze za trzy grosze), Teatrem Polskim w Szczecinie (Musical Show) i Operą Nova w Bydgoszczy (Betty Schaefer w Sunset Boulevard). Jest instruktorką wokalną w Fundacji Musicamp, która organizujące warsztaty musicalowe dla dzieci i młodzieży. Celem organizacji jest rozwijanie umiejętności wokalnych, tanecznych i aktorskich oraz poszerzanie wiedzy o musicalu.

 

Wojciech Daniel
Pochodzi z Laskowej w Małopolsce. Absolwent Państwowego Policealnego Studium Wokalno-Aktorskiego im. Danuty Baduszkowej w Gdyni (2016). Swoje pierwsze kroki na scenie stawiał w 2009 roku w Krakowskiej Fundacji Sztuki Musicalowej, w której brał udział w takich spektaklach, jak W obliczu chaosu oraz Mały Książę. W trakcie nauki w Studium w Gdyni brał udział w polsko-niemieckiej produkcji Romeo i Julia w Uckermärkishe Bühnen Shwedt, w której zagrał Romea. W Teatrze Muzycznym w Gdyni gra Misie Patysie w Avenue Q, Kudkudaka w Wiedźminie, Hrabiego Łysego w Lalce czy Kamień Święty Wołający w Kumernis, czyli o tym, jak świętej panience broda rosła, który został laureatem Grand Prix XI Festiwalu Polskich Sztuk Współczesnych Raport. Brał także udział w spektaklach Skrzypek na dachu, Grease, Chłopi, Mały Książę – końcówka oraz w koncertach Teatru Muzycznego w Gdyni. W Teatrze Muzycznym w Poznaniu gra role Willarda w Footloose, Lucasa w Rodzinie Addamsów oraz tytułową w musicalu Pippin. W Krakowskim Teatrze Variete gra Filcha w Operze za trzy grosze.

 

Beata Olga Kowalska

Aktorka teatralna, filmowa i telewizyjna. Ukończyła Krakowską PWST, filia we Wrocławiu. Jeszcze na studiach po nagrodzie za debiut, trafiła do Teatru Nowego w Łodzi. Występuje z powodzeniem w licznych polskich teatrach. Została wyróżniona wieloma nagrodami, m.in. za rolę Marleny Dietrich w spektaklu Edith i Marlene. Jest laureatką Przeglądu Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu. Gra w musicalach w Teatrze Muzycznym w Gdyni, gdzie można ją było oglądać w rolach Mony oraz Mamy Morton w Chicago (reż. M. Korwin), a także Loli Blau w spektaklu Dziś wieczorem Lola Blau (reż. A. Ozga). W Teatrze Muzycznym Roma w Warszawie zagrała Tanye w musicalu Mamma Mia! (reż. W. Kępczyński), a w Teatrze Muzycznym w Łodzi – Madame Thenardier w Les Misérables (reż. Z. Macias). W Teatrze Syrena w Warszawie wcieliła się w postać Felicie w Czarownicach z Eastwick (reż. Jacek Mikołajczyk). Ostatnie jej role to: Florence Jenkins w spektaklu Boska (reż. P. Szkotak) oraz Pani Peachum w Operze za trzy grosze (reż. J.J. Połoński). Popularność wśród szerszej publiczności przyniosły aktorce role w programach i serialach telewizyjnych (m.in. Wezółowa w Ranczu, Twoja twarz brzmi znajomo).Występuje również z kolegami z serialu Ranczo w ich autorskim kabarecie Kałamasz. Jest lektorką, pracuje w dubbingu.

 

Karol Drozd
Aktor, wokalista, tancerz. Absolwent wydziału wokalno-aktorskiego Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku, specjalność musical w klasie śpiewu prof. dra hab. Ryszarda Minkiewicza. Związany z wieloma Teatrami Muzycznymi w Polsce i za granicą, bardzo aktywnie działa w środowisku artystycznym. Jest odtwórcą głównych ról w musicalach Love Story (Nowy Teatr w Słupsku), Crazy For You (Opera za Zamku w Szczecinie), Opera za trzy grosze (Teatr Variete w Krakowie), Footloose (Teatr Muzyczny w Poznaniu), Rock of Ages (Teatr Syrena w Warszawie), wkrótce również Sunset Boulevard (Opera Nova w Bydgoszczy). Solista w cyklu koncertów „Mazowsze w sercu Wolnej Niepodległej”, organizowanym przez Mazowiecki Teatr Muzyczny im. Jana Kiepury w Warszawie. Koncertował również z Filharmonią Pomorską im. I.J. Paderewskiego w Bydgoszczy oraz Szymon Sutor Orchestra. Jest instruktorem tańca, choreografem oraz pedagogiem w Fundacji Musicamp, której celem jest kształcenie młodych talentów poprzez organizowanie warsztatów musicalowych i koncertów oraz popularyzowanie gatunku musicalu w Polsce.

 

Tomasz Bacajewski

Aktor, wokalista. Absolwent Studium Wokalno-Aktorskiego im. Danuty Baduszkowej w Gdyni i Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku. Uczestniczył w wielu festiwalach ogólnopolskich, takich jak: KFPP w Opolu, gdzie współpracował m.in. z Marylą Rodowicz, Festiwal Piosenki Rosyjskiej w Zielonej Górze, Sopot Hit Festiwal, na którym w 2010 roku wyśpiewał wraz z zespołem Volver pierwszą nagrodę na festiwalu Top Trendy. Doświadczenie zawodowe zdobywał jako aktor Teatru Muzycznego w Gdyni. Współpraca ta zaowocowała ponad dwudziestoma znaczącymi rolami w takich musicalach, jak: Sen nocy letniej, Hair, My Fair Lady, Klatka wariatek, Pięciu braci Moe, Kiss Me Kate, Ghost, Lalka, Spamalot, Grease, Bal w operze, Chłopi, Zły, Gorączka sobotniej nocy. W 2014 roku spełnił jedno z wielu marzeń artystycznych i wcielił się w rolę Judasza w spektaklu Jesus Christ Superstar w Teatrze Muzycznym w Łodzi. Współpracował z takim teatrami, jak Och Teatr, Teatr Komedia i Opera na Zamku w Szczecinie, Opera i Filharmonia Podlaska. Współtworzył tam spektakle: The Rocky Horror Show, Boyband, Crazy for You czy Doktor Żywago. Na swojej artystycznej drodze spotkał wielu fantastycznych ludzi i reżyserów, m.in. Macieja Korwina, Jerzego Jana Połońskiego, Olafa Lubaszenkę, Tomasza Dutkiewicza, Krystynę Jandę czy Wojtka Kościelniaka.

 

 

kontakt

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij