Repertuar

3 lipca 2021

sobota

godz. 19:30

Amfiteatr w Ostródzie

kup bilet

V edycja Arena Festival film & music 2021 – DOM Z PAPIERU – muzyka z serialu Netflix

Piotr Sułkowski – dyrygent
Diego Navarro – dyrygent

Cecilia Krull – śpiew

Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Warmińsko-Mazurskiej
oraz
Zespół w składzie:
Gonzalo de Araoz (gitara elektryczna, gitara akustyczna, mandolina)
Daniel Lukacs (gitara elektryczna)
David González (instrumenty klawiszowe)
Siddharta Dorta (perkusja)
Basilio Gómez (Backtracks)

Gościnni muzycy – kompozytorzy muzyki z serialu La casa de Papel
– Manel Santisteban (fortepian)
– Iván Martínez Lacámara (fortepian)

W programie:

muzyka z serialu Netflix „La Casa De Papel” czyli „Dom z papieru”

 

Mamy specjalną ofertę cenową dla tych, którzy planują spędzić z nami obydwa dni festiwalowe. Do nabycia tylko w kasie Filharmonii! Zapewniamy też transport tam i z powrotem. Zapraszamy do kontaktu: tel. 89 527 23 02, e-mail: bilety@filharmonia.olsztyn.pl oraz stacjonarnie od poniedziałku do piątku w godz. 10-17.

 

 

 

 

 

Diego Navarro

Artysta urodził się na Teneryfie w 1972 roku, a karierę koncertową rozpoczął w wieku 13 lat. Osiem lat później dyrygował po raz pierwszy orkiestrą. Ten nagradzany kompozytor i dyrygent jest dziś jednym z najbardziej rozpoznawalnych twórców muzyki filmowej w Hiszpanii. Wśród jego najważniejszych dokonań są ścieżki dźwiękowe do filmów Capture the Flag i The Mauthausen Photographer. Jego ostatnie osiągnięcia to nominacja do prestiżowej World Soundtrack Award za muzykę do filmu Passage to Dawn na Festiwalu Filmowym w Gandawie (2017) i podwójna nominacja do nagrody The International Film Music Critics Association za muzykę do animacji Capture the Flag. Z kolei muzyka do filmu The Mauthausen Photographer była nominowana do XI Gaudí Awards i Spanish Audiovisual Music Awards. Najnowsze kompozycje Diego Navarro powstały do thrillera Dos w reżyserii Mar Targarony, który miał premierę w tym roku. Kolejne projekty kompozytora wiążą się z produkcjami dla czołowych platform streamingowych.

Muzyka Diega Navarro i jego kreacje dyrygenckie publikowane były przez prestiżowe hollywoodzkie wytwórnie płytowe, m.in. Varèse Sarabande, Quartet Records, Rosetta Soundtrack. Artysta gościnnie prowadził liczne orkeistry, takie jak: Royal Scottish National Orchestra & Choir, Paryską Orkiestrę Symfoniczną, Orkiestrę Filharmonii Krakowskiej, Orkiestrę Aukso, Orkiestrę Filharmonii Praskiej, Get Gelders Orkest, Golden State Pop Orchestra, Orquesta Sinfónica de Tenerife, Orquesta Sinfónica de Málaga, Orquesta Filarmónica de Gran Canaria, NOSPR, Orkiestrę Akademii Beethovenowskiej, Orkiestrę Filharmonii Warmińsko-Mazurskiej.

Diego Navarro jest założycielem i dyrektorem FIMUCITÉ – Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Filmowej na Teneryfie (www.fimucite.com), który we wrześniu ubiegłego roku odbył się po raz czternasty, mimo pandemii covid-19. Jako dyrygent poprowadził premiery wielu aranżacji muzyki ze światowych hitów filmowych, zarówno hollywoodzkich jak i europejskich, przygotowanych specjalnie na festiwal FIMUCITÉ. Szczególnie godne odnotowania są koncert na stulecie studia Universal Pictures (2012), stulecie American Society of Composers Authors & Publishers (2015), koncertowy hołd dla DreamWorks Animation Studios (2013) oraz jubileuszowe koncerty wytwórni hollywoodzkiej muzyki filmowej Varèse Sarabande (2013 i 2018). Maestro współpracował z takimi twórcami, jak: Bernard Herrmann, Alex North, John Williams, Hans Zimmer, Jerry Goldsmith, John Barry, Patrick Doyle, George Delerue, Maurice Jarre, Howard Shore, Elliot Goldenthal, Christopher Young, Michael Giacchino, Bruno Coulais, Alexander Desplat, Phillipe Sarde, Wojciech Kilar, Antón García Abril.

Artysta regularnie współpracuje również z krakowskim Festiwalem Muzyki Filmowej. W 2015 FMF uhonorował go nagrodą „za wielkie zaangażowanie i popularyzowanie muzyki filmowej, współpracę zbliżającą oba festiwale, tworzenie projektów o znaczeniu międzynarodowym oraz w hołdzie dla jego szczególnej roli w upowszechnianiu i rozwijaniu wiedzy na temat muzyki filmowej i przyczynianiu się do rozwoju tej ważnej dziedziny branży audiowizualnej”, mówiła Izabela Helbin, Dyrektor Krakowskiego Biura Festiwalowego, organizatora FMF.

Diego Navarro jest członkiem Hiszpańskiej Akademii Filmowej, SGAE i Musimagen. W 2019 roku dołączył do EFA (Europejskiej Akademii Filmowej). Oficjalna strona internetowa: www.diegonavarro.com.

 

Cecilia Krull

Wokalistka, autorka piosenek, instrumentalistka. Mieszka w Madrycie, jej rodzina ma korzenie francuskie, kubańskie, niemieckie i hiszpańskie. Karierę rozpoczęła w wieku siedmiu lat od występów w produkcjach Walta Disneya. W ciągu prawie 25 lat kariery Cecilia Krull współpracowała z wieloma znakomitymi artystami, między innymi z El Chojin i La Unión. Szczególną miłością darzy muzykę jazzową i jest uznawana za jedną z najważniejszych młodych wokalistek tego gatunku. Lubi także inne style muzyczne: pop, groove i soul. Występowała na licznych festiwalach we Francji, Niemczech, Szwecji, Algierii i Hiszpanii. Jej głos można usłyszeć na ścieżkach dźwiękowych Manela Santistebana w filmach Tres Metros Sobre el Cielo (2010), Fugas de Cerebros 2 (2011), a także w popularnych serialach: Vis a Vis, La Casa de Papel (2017)  El Accidente” (2018).

 

Manel Santisteban

Urodził się w Madrycie w 1956 w muzycznej rodzinie: jego ojciec i starszy brat Alfonso, kompozytor, są wielbicielami jazzu. Jest muzycznym autodydaktą, choć przez pewien czas studiował fortepian i harmonię między u Valentína Ruiza w Konserwatorium Madryckim i Jeana Luca Valleta w Szkole Muzycznej Clara. Początkowo poświęcił się wykonywaniu jazzu – w 1975 roku założył swój pierwszy zespół Casaquemada Jazz, z którym został finalistą konkursu na festiwalach San Sebastián i Vitoria Jazz.

Manel Santisteban miał okazję współpracować z takimi artystami, jak Mike Osborne, Pedro Iturralde, Paquito d’Rivera, Pedro Ruy-Blas, Jorge Pardo, Carles Benavent, Juan Carlos Calderón, Lennie White (Return to Forever) i Larry Carlton. Był członkiem zespołów Puente Aéreo i Guadalquivir.

W latach osiemdziesiątych, erze instrumentów elektronicznych, Manel Santisteban zainteresował się muzyką pop. Aranżował i komponował dla Tina Casala, Radio Futura, La Orquesta Mondragón, Any Belén, Olé Olé, Pepe de Lucíi, Cómplices, Sergio y Estíbaliz, Los Amaya, Amancio Prady, Pedra Ruiza i Julia Iglesiasa (piosenka Lia). W tym czasie zetknął się z Jose Marią Cano, dla którego zaaranżował piosenki: Mujer contra mujer, Me cuesta tanto olvidarte, Dalí, Cruz de Navajas czy Hijo de la Luna. W 1991 roku wykonywał Hijo de la Luna z sopranistką Montserrat Caballé i English Chamber Orchestra w Londynie. Stworzył również aranżacje piosenek Experience Religiosa i Esperanza dla Enrique Iglesiasa. Produkował, aranżował i komponował na płytę La Profecía zespołu Amistades Peligrosas.

Największy sukces odniósł jako muzyk i producent z zespołem La Década Prodigiosa, który założył w 1985 roku. Nagrali wspólnie 11 albumów, w tym dla Walta Disneya, reprezentowali Hiszpanię w konkursie Eurowizji w 1988 roku. Występowali przed królem Juanem Carlosem, zdobyli 19 platynowych płyt. W 1983 roku Manel Santisteban otrzymał nagrodę Cinematographic Writers Circle za muzykę do filmu Freddy el Croupier. Trzy lata później zinstrumentował i wykonywał muzykę Bernarda Bonezziego do filmu Matador  Pedra Almodóvara. W 1997 roku zwyciężył w międzynarodowym Konkursie na Piosenkę im. Johna Lennona w Nowym Jorku, organizowanym przez Spirit Foundation (John Lennon Foundation). Wśród jurorów byli Elton John, Liza Minelli, John Secada i Spin Doctors.

Santisteban regularnie współpracuje z belgijską firmą producencką Keynews Television – komponuje muzykę do programów telewizyjnych i filmów dokumentalnych dla stacji RTL. Jest autorem oprawy muzycznej kanału Factoría de Ficción (FDF) oraz muzyki wykorzystanej w 26 odcinkach serialu dokumentalnego The Third Planet, wyprodukowanego przez National Geographic. W 1996 roku rozpoczął współpracę z korporacją GloboMedia. Na jej zamówienie napisał muzykę do ponad 900 odcinków takich seriali, jak: Médico de Familia, Más que amigos, 7 Vidas, Periodistas, Los Serrano, Un Paso Adelante, Los Hombres de Paco, Defensor 5, Qué Bello es Sobrevivir, El Barco, Lex, Luna el Misterio de Calenda, Anclados, Buenagente, Bienvenidos al Lolita, Vis a Vis, El Accidente, El Embarcadero, Money Heist. Z tego ostatniego pochodzi piosenka My Life is Going On, która zdobyła listy przebojów w Brazylii, Niemczech, Argentynie, Turcji i Portugalii, zaś na platformie Spotify odsłuchana została ponad 200 milionów razy. Dla Globomédia Música produkował albumu El Sueño de Morfeo, UPA Dance, Pig Noise, Fran Perea i Pol 3.14.

Jako kompozytor muzyki filmowej Manel Santisteban współpracował z Fernandem Gonzálezem Moliną przy filmach Brain Drain, Three meters above the sky i I want you, z Carlosem Theronem przy Brain Drain 2, a z Alexem Piną przy Kamikaze. W 2005 roku był nominowany do Music Award (SGAE-AIE). Otrzymał nagrodę Music for Spanish Audiovisual na festiwalu FIMUCITÉ i nagrodę im. Jerry’ego Goldsmitha. W 2019 roku został nominowany do Camille Awards (European Film Composer Award). Ostatnio Manel Santisteban komponował muzykę do serialu Alexa Piny Sky Red (Netflix), przygotowuje też ścieżkę dźwiękową do 5 sezonu serialu Money Heist.

 

Iván Martínez Lacámara

Urodził się w 1977 roku w Saragossie, a naukę muzyki rozpoczął w wieku 5 lat pod okiem rodziców muzyków. W 1998 roku ukończył konserwatorium w rodzinnym mieście, a także tamtejszy uniwersytet na wydziale filologicznym. W młodości współpracował z licznymi zespołami pop-rockowymi, specjalizował się w grze na syntezatorach i instrumentach elektronicznych. W 1997 roku zaczął komponować muzykę do reklam i programów telewizyjnych dla kanału Tele 5. Dwa lata później ukończył wydział produkcji muzycznej i reżyserii dźwięku Escuela de Imagen y Sonido en Madrid.

W tym czasie spotkał Manela Santisteban, z którym współpracuje do dziś. Wspólnie pracowali nad muzyką do filmów i seriali: Un paso Adelante, Los Serrano, Los hombres de Paco, Lex, El barco, Luna el misteriosa de Calenda, Buenagente, Anclados, Bienvenidos al  Lolita, El accidente, Vis a vis, Money Heist. Samodzielnie napisał muzykę do filmów krótkometrażowych: Acelera, Nemo, Dos segundos de silencio, Jack the ripper, aranżował i komponował muzykę dodatkową do Three meters over the sky, I want you i Kamikaze. Na początku XXI wieku odbył kilka podróży koncertowych jako muzyk (Upa dance 2003, Circodelia 2001, Dante 2000). W 2002 roku wystąpił na Mérida Classical Theater Festival ze sztuką Troya S.XXI.

W 2018 roku był finalistą Camille Awards (Grand Score Awards) za muzykę do Money Heist, a rok później otrzymał nagrodę Music for the Spanish audiovisual (Musimagen) na festiwalu FIMUCITÉ za muzykę do serialu Vis a vis oraz Jerry Goldsmith Award za Money Heist. Obecnie współtworzy muzykę do serialu Sky Red (Netflix) i przygotowuje ścieżkę dźwiękową do nowego sezonu Money Heist.

 

 

kontakt

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij