aktualności

Praca kasy biletowej

Informujemy, że w dniu 21 stycznia 2022 kasa biletowa będzie czynna od godz. 12-tej. Za utrudnienia przepraszamy.

Konkurs plastyczny „Pora Jeziora – plastyczne wspomnienia ze spektaklu”

Szanowni Państwo,Filharmonia Warmińsko-Mazurska zaprasza do wzięcia udziału w konkursie plastycznym „Pora jeziora – plastyczne wspomnienia ze spektaklu”. Konkurs skierowany jest do uczniów szkół podstawowych, którzy obejrzeli spektakl musicalowy „Pora Jeziora. Warmińska opowieść wigilijna” w Filharmonii Warmińsko-Mazurskiej. Jako nagrody przewidziane są bilety rodzinne na koncerty edukacyjne i rodzinne, w tym zaproszenie na Arena Festival film & music […]

Konkurs na logo Roku Mikołaja Kopernika

W 2023 r. będziemy obchodzić 550. rocznicę urodzin oraz 480. rocznicę śmierci Mikołaja Kopernika. W związku z przygotowaniami do tego wydarzenia archidiecezja warmińska oraz samorząd województwa warmińsko-mazurskiego ogłosiły konkurs na opracowanie projektu logo Roku Mikołaja Kopernika. Hasłem roku będą słowa „Kopernika cztery dziewięciolecia”. Regulamin konkursu i kartę zgłoszenia można pobrać z poniższego linka https://muzeum.olsztyn.pl/6182,coppernici-novennia-quattuor.html

Głosy prasy o spektaklu „Otella” w Metropolitan Opera

[Sonya] Yoncheva dojrzała do wielkiej kariery… Jej głos ma brzmienie gęste i soczyste, barwę ciemną i pełną zarazem blasku. Artystka wybija się zwłaszcza w scenie zbiorowej pod koniec aktu III. To jedna z mocnych scen tej znakomitej inscenizacji: oto w obliczu posła z Wenecji i wobec tłumu mieszkańców Cypru Otello oskarża Desdemonę o niewierność, i – szarpiąc ją za włosy – przewraca na ziemię. Ona zaś, załamana i upokorzona, broni się w słowach pełnych bólu i udręki. Głos śpiewaczki góruje tutaj nad brzmieniem chóru, dowodząc słuchaczom, iż ta słodka i kochająca małżonka ma w sobie również dosyć siły charakteru. A który jeszcze sopran w dzisiejszych czasach potrafiłby tak pięknie zaśpiewać „Pieśń o wierzbie” i „Ave Maria”?
„The New York Times”

Poważny i sugestywny spektakl, przygotowany z przepychem godnym Met… Dyrygent Yannick Nézet-Séguin prowadził wykonanie z perfekcją. Sceny gwałtowne wypunktowywał mocno, scenę Desdemony z aktu IV ukształtował z wielkim wyczuciem (osiągając idealną równowagę między akcją a muzyką), zaś orkiestra pod jego batutą grała jak natchniona.
„Financial Times”

Yoncheva jest aktorką z charyzmą, jej twarz w przejrzysty sposób odbija emocje. Przede wszystkim jednak charakter przedstawianej postaci artystka wyraża głosem. Wielkość sztuki Verdiego polega na zmienności. Nie chodzi tu jedynie o nieskazitelne wykonanie tej czy innej arii, lecz o proces nakładania się kolejnych, kontrastujących warstw opowieści. Pod tym względem solowa scena Desdemony, wraz z „Pieśnią o wierzbie” oraz „Ave Maria”, kiedy to bohaterka szykuje się na śmierć – stała się w interpretacji Yonchevej prawdziwym tour de force w sztuce niuansów.
„New Yorker”

Przekonujące i subtelne odczytanie partytury Verdiego, w którym ani przez chwilę nie giną z pola widzenia zarówno fabularne jak i emocjonalne wątki opowieści, przy jednoczesnym wydobyciu całej głębi tej pięknej i zmiennej muzyki, utkanej ze świateł i cieni.
„Washington Post”

„Otello” Giuseppe Verdiego to opera w czterech aktach,która miała swoją premierę 5 lutego 1887 roku w mediolańskiej La Scali. W oryginale rzecz dzieje się na Cyprze u schyłku XV wieku. W obecnej inscenizacji akcja została przeniesiona na koniec wieku XIX. Premiera niniejszego przedstawienia miała miejsce w The Metropolitan Opera w dniu 21 września 2015 roku.
Obsada niedzielnego przedstawienia w MET: Sonya Yoncheva jako Desdemona, Aleksandrs Antoņenko jako Otello, Dimitri Pittas jako Kasjo, Željko Lučić jako Jago, Günther Groissböck jako Lodowiko, soliści, chór i orkiestra The Metropolitan Opera, Yannick Nézet-Séguin dyrygent .Realizatorzy: Bartlett Sher reżyseria, Es Devlin scenografia, Catherine Zuber kostiumy,
Przedstawienie trwa około 3 godzin i 30 minut (w tym 1 przerwa).

Zapraszamy na retransmisję opery w niedzielę 18 października, o godz.17.00 – sala koncertowa Filharmonii.

Otello--scena-zbiorowa
Scena zbiorowa z „Otella” Verdiego w Metropolitan Opera – fot. Ken Hovard/Metropolitan Opera

kontakt

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij