aktualności

Przesłuchania – II skrzypce

Szanowni Państwo, Z przyjemnością informujemy iż Warmińsko-Mazurska Filharmonia im. Feliksa Nowowiejskiego w Olsztynie ogłasza konkurs na stanowisko muzyka orkiestrowego tutti – SKRZYPCE II. Zatrudnienie na podstawie umowy o pracę na zastępstwo, na okres 24 miesięcy z możliwością przedłużenia. Stosowne podanie wraz z życiorysem artystycznym oraz klauzulą RODO należy złożyć do dnia 28 kwietnia 2023 r. […]

Zakup instrumentów i wyposażenia scenicznego

Infrastruktura kultury ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Zakup instrumentów i wyposażenia scenicznego na potrzeby kulturalne Warmińsko-Mazurskiej Filharmonii w Olsztynie w okresie od 2022-01-03 do 2022-12-31 określonego w umowie nr 07512/22FPK/DEK, zawartej w dniu 2022-06-27, wraz z aneksem z dnia 2022-09-12Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury – państwowego funduszu celowego Całkowity przewidywany koszt realizacji zadania: […]

Nowy Dyrektor Filharmonii

Dyrektorem Filharmonii Warmińsko-Mazurskiej od 1 stycznia będzie Janusz Ciepliński. Zastąpi prof. Piotra Sułkowskiego, który objął stanowisko dyrektora Opery Krakowskiej. Zarząd Województwa Warmińsko-Mazurskiego zdecydował, iż konkursu na stanowisko Dyrektora Warmińsko-Mazurskiej Filharmonii im. Feliksa Nowowiejskiego w Olsztynie nie będzie. „Organizator powołał nowego Dyrektora w trybie art. 16 ust. 3 ustawy z dnia 25 października 1991 r. o […]

Głosy prasy o spektaklu „Otella” w Metropolitan Opera

[Sonya] Yoncheva dojrzała do wielkiej kariery… Jej głos ma brzmienie gęste i soczyste, barwę ciemną i pełną zarazem blasku. Artystka wybija się zwłaszcza w scenie zbiorowej pod koniec aktu III. To jedna z mocnych scen tej znakomitej inscenizacji: oto w obliczu posła z Wenecji i wobec tłumu mieszkańców Cypru Otello oskarża Desdemonę o niewierność, i – szarpiąc ją za włosy – przewraca na ziemię. Ona zaś, załamana i upokorzona, broni się w słowach pełnych bólu i udręki. Głos śpiewaczki góruje tutaj nad brzmieniem chóru, dowodząc słuchaczom, iż ta słodka i kochająca małżonka ma w sobie również dosyć siły charakteru. A który jeszcze sopran w dzisiejszych czasach potrafiłby tak pięknie zaśpiewać „Pieśń o wierzbie” i „Ave Maria”?
„The New York Times”

Poważny i sugestywny spektakl, przygotowany z przepychem godnym Met… Dyrygent Yannick Nézet-Séguin prowadził wykonanie z perfekcją. Sceny gwałtowne wypunktowywał mocno, scenę Desdemony z aktu IV ukształtował z wielkim wyczuciem (osiągając idealną równowagę między akcją a muzyką), zaś orkiestra pod jego batutą grała jak natchniona.
„Financial Times”

Yoncheva jest aktorką z charyzmą, jej twarz w przejrzysty sposób odbija emocje. Przede wszystkim jednak charakter przedstawianej postaci artystka wyraża głosem. Wielkość sztuki Verdiego polega na zmienności. Nie chodzi tu jedynie o nieskazitelne wykonanie tej czy innej arii, lecz o proces nakładania się kolejnych, kontrastujących warstw opowieści. Pod tym względem solowa scena Desdemony, wraz z „Pieśnią o wierzbie” oraz „Ave Maria”, kiedy to bohaterka szykuje się na śmierć – stała się w interpretacji Yonchevej prawdziwym tour de force w sztuce niuansów.
„New Yorker”

Przekonujące i subtelne odczytanie partytury Verdiego, w którym ani przez chwilę nie giną z pola widzenia zarówno fabularne jak i emocjonalne wątki opowieści, przy jednoczesnym wydobyciu całej głębi tej pięknej i zmiennej muzyki, utkanej ze świateł i cieni.
„Washington Post”

„Otello” Giuseppe Verdiego to opera w czterech aktach,która miała swoją premierę 5 lutego 1887 roku w mediolańskiej La Scali. W oryginale rzecz dzieje się na Cyprze u schyłku XV wieku. W obecnej inscenizacji akcja została przeniesiona na koniec wieku XIX. Premiera niniejszego przedstawienia miała miejsce w The Metropolitan Opera w dniu 21 września 2015 roku.
Obsada niedzielnego przedstawienia w MET: Sonya Yoncheva jako Desdemona, Aleksandrs Antoņenko jako Otello, Dimitri Pittas jako Kasjo, Željko Lučić jako Jago, Günther Groissböck jako Lodowiko, soliści, chór i orkiestra The Metropolitan Opera, Yannick Nézet-Séguin dyrygent .Realizatorzy: Bartlett Sher reżyseria, Es Devlin scenografia, Catherine Zuber kostiumy,
Przedstawienie trwa około 3 godzin i 30 minut (w tym 1 przerwa).

Zapraszamy na retransmisję opery w niedzielę 18 października, o godz.17.00 – sala koncertowa Filharmonii.

Otello--scena-zbiorowa
Scena zbiorowa z „Otella” Verdiego w Metropolitan Opera – fot. Ken Hovard/Metropolitan Opera

kontakt

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij