aktualności

PKO Bank Polski Mecenasem Filharmonii

Miło nam poinformować, że w sezonie artystycznym 2022/2023 Mecenasem Filharmonii będzie PKO Bank Polski. Oficjalne podpisanie umowy miało miejsce dzisiaj, w obecności pani Elżbiety Żaworonek – Dyrektor Północno-Wschodniego Makroregionu Korporacyjnego PKO BP w Białymstoku, oraz pani Katarzyny Jabłonowskiej-Białej – Dyrektor Regionalnego Centrum Korporacyjnego PKO BP w Olsztynie

Rekrutacja na stanowisko – specjalista reżyserii dźwięku

Komórka organizacyjna: Dział Administracji forma zatrudnienia: umowa o pracę, wymiar czasu pracy: pełny etat (40 godzin tygodniowo), miejsce wykonywanej pracy: Warmińsko-Mazurska Filharmonia im. Feliksa Nowowiejskiego w Olsztynie ul. Bartosza Głowackiego 1, 10-447 Olsztyn. Wymagania formalne: wykształcenie wyższe kierunkowe – reżyseria dźwięku, wiedza: techniczna w zakresie nagłośnienia i nagrań dźwięku, ogólna muzyczna, co najmniej 3 letni staż/doświadczenie […]

Kasa biletowa

Informujemy, że 17 czerwca kasa biletowa będzie zamknięta. Możliwy tego dnia jest kontakt telefoniczny oraz e-mailowy tel. 89 527 23 02 e-mail: bilety@filharmonia.olsztyn.pl

Głosy prasy o spektaklu „Otella” w Metropolitan Opera

[Sonya] Yoncheva dojrzała do wielkiej kariery… Jej głos ma brzmienie gęste i soczyste, barwę ciemną i pełną zarazem blasku. Artystka wybija się zwłaszcza w scenie zbiorowej pod koniec aktu III. To jedna z mocnych scen tej znakomitej inscenizacji: oto w obliczu posła z Wenecji i wobec tłumu mieszkańców Cypru Otello oskarża Desdemonę o niewierność, i – szarpiąc ją za włosy – przewraca na ziemię. Ona zaś, załamana i upokorzona, broni się w słowach pełnych bólu i udręki. Głos śpiewaczki góruje tutaj nad brzmieniem chóru, dowodząc słuchaczom, iż ta słodka i kochająca małżonka ma w sobie również dosyć siły charakteru. A który jeszcze sopran w dzisiejszych czasach potrafiłby tak pięknie zaśpiewać „Pieśń o wierzbie” i „Ave Maria”?
„The New York Times”

Poważny i sugestywny spektakl, przygotowany z przepychem godnym Met… Dyrygent Yannick Nézet-Séguin prowadził wykonanie z perfekcją. Sceny gwałtowne wypunktowywał mocno, scenę Desdemony z aktu IV ukształtował z wielkim wyczuciem (osiągając idealną równowagę między akcją a muzyką), zaś orkiestra pod jego batutą grała jak natchniona.
„Financial Times”

Yoncheva jest aktorką z charyzmą, jej twarz w przejrzysty sposób odbija emocje. Przede wszystkim jednak charakter przedstawianej postaci artystka wyraża głosem. Wielkość sztuki Verdiego polega na zmienności. Nie chodzi tu jedynie o nieskazitelne wykonanie tej czy innej arii, lecz o proces nakładania się kolejnych, kontrastujących warstw opowieści. Pod tym względem solowa scena Desdemony, wraz z „Pieśnią o wierzbie” oraz „Ave Maria”, kiedy to bohaterka szykuje się na śmierć – stała się w interpretacji Yonchevej prawdziwym tour de force w sztuce niuansów.
„New Yorker”

Przekonujące i subtelne odczytanie partytury Verdiego, w którym ani przez chwilę nie giną z pola widzenia zarówno fabularne jak i emocjonalne wątki opowieści, przy jednoczesnym wydobyciu całej głębi tej pięknej i zmiennej muzyki, utkanej ze świateł i cieni.
„Washington Post”

„Otello” Giuseppe Verdiego to opera w czterech aktach,która miała swoją premierę 5 lutego 1887 roku w mediolańskiej La Scali. W oryginale rzecz dzieje się na Cyprze u schyłku XV wieku. W obecnej inscenizacji akcja została przeniesiona na koniec wieku XIX. Premiera niniejszego przedstawienia miała miejsce w The Metropolitan Opera w dniu 21 września 2015 roku.
Obsada niedzielnego przedstawienia w MET: Sonya Yoncheva jako Desdemona, Aleksandrs Antoņenko jako Otello, Dimitri Pittas jako Kasjo, Željko Lučić jako Jago, Günther Groissböck jako Lodowiko, soliści, chór i orkiestra The Metropolitan Opera, Yannick Nézet-Séguin dyrygent .Realizatorzy: Bartlett Sher reżyseria, Es Devlin scenografia, Catherine Zuber kostiumy,
Przedstawienie trwa około 3 godzin i 30 minut (w tym 1 przerwa).

Zapraszamy na retransmisję opery w niedzielę 18 października, o godz.17.00 – sala koncertowa Filharmonii.

Otello--scena-zbiorowa
Scena zbiorowa z „Otella” Verdiego w Metropolitan Opera – fot. Ken Hovard/Metropolitan Opera

kontakt

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij