aktualności

Wystawa w Filharmonii

Przed koncertem 25 listopada 2022 o godzinie 16.00 odbędzie się we foyer otwarcie wystawy fotografii pt. „Oceaniczne ogrody” zorganizowanej przez firmę Dramiński, która od lat wspiera naszą Filharmonię. Serdecznie zapraszamy.

Praca kasy biletowej

Informujemy, że w poniedziałek 31 października 2022, kasa biletowa będzie nieczynna. Za utrudnienia przepraszamy.

Recenzja naszej płyty w belgijskim magazynie „Crescendo”

W belgijskim magazynie „Crescendo” ukazała się obszerna recenzja najnowszej płyty Agnieszki Rehlis, Arnolda Rutkowskiego, Łuksza Koniecznego, Chóru Filharmonii Krakowskiej i Orkiestry Symfonicznej Filharmonii Warmińsko-Mazurskiej pod dyrekcją Piotra Sułkowskiego z oratorium Powrót syna marnotrawnego Feliksa Nowowiejskiego.

Mistrzowski recital fortepianowy w dniu 6 maja 2016,o godz.19.00

Piotr Orzechowski PIANOHOOLIGAN  –  to tytuł  kolejnego Mistrzowskiego recitalu fortepianowego w Filharmonii Warmińsko-Mazurskiej.
6 maja 2016 (piątek), o godz. 19.00 pianista Piotr Orzechowski zaprezentuje muzykę ze swojego solowego albumu „15 Studies for the Oberek”. Na płycie, której inspiracją była zajmująca szczególne miejsce w twórczości Orzechowskiego  muzyka polska, artysta twórczo analizuje poszczególne elementy polskiego tańca – oberka.

O Piotrze Orzechowskim:
Rocznik 1990. Pianista i kompozytor, absolwent Akademii Muzycznej w Krakowie oraz Berklee College of Music, jeden z najbardziej utytułowanych muzyków jazzowych młodego pokolenia. Laureat wielu nagród, w tym najważniejszej – I Nagrody na Montreux Jazz Solo Piano Competition (2011), którą zdobył jako pierwszy Polak w historii tego legendarnego szwajcarskiego festiwalu.

Lider kwartetu jazzowego High Definition, z którym wygrał kilka międzynarodowych konkursów – m.in. Jazz Hoeilaart w Belgii (2011), a także zaprosił do współpracy giganta trąbki jazzowej Randy’ego Breckera, czego owocem były dwie trasy koncertowe: po Polsce (2012) i po krajach Zatoki Perskiej (2013). Występował w składach  z udziałem wybitnych postaci światowego jazzu, takich jak Victor Mendoza (trasa po Tajwanie, 2014), czy Perico Sambeat (trasa po Ekwadorze, 2015). Ma na swoim koncie projekty z innymi wielkimi osobowościami świata muzyki jak m.in. Adrian Utley z Portishead, Avishai Cohen, Carlos Zíngaro, Skalpel, czy Vladislav ‘Adzik’ Sendecki.

Współpracował z gigantami muzyki współczesnej, takimi jak Philip Glass, Steve Reich,czy Krzysztof Penderecki. Owocem kolaboracji z Profesorem stał się okrzyknięty sensacją fonograficzną debiutancki album solowy „Experiment: Penderecki” (Decca /Universal, 2012). Po tym krążku przyszły kolejne przedsięwzięcia fonograficzne: wydany z High Definition Quartet krążek „Hopasa” ze swoimi kompozycjami (EmArcy Records/Universal, 2013), oraz nagrany wraz z Marcinem Maseckim z towarzyszeniem Capelli Cracoviensis album „Bach Rewrite” (Decca/Universal, 2013) i solowe „15 Studies for the Oberek” (Decca/Universal, 2014). Najnowszy album wydany z High Definition Quartet pt. „Bukoliki” jest jego autorską aranżacją muzyki Witolda Lutosławskiego (ForTune, 2015).

Laureat „Grand Prix Jazz Melomani” w kategorii „Nadzieja Melomanów” (2013), czy tytułu „Nadzieja Polskiego Jazzu” magazynu Jazz Forum (2014), otrzymał nominacje do najważniejszych polskich nagród: „Koryfeusz Muzyki Polskiej” (2012), „Gwarancje Kultury” TVP Kultura (2013), „Fryderyk” (2013, 2014).

Ceniony za indywidualny, rozpoznawalny styl, będący wynikiem poruszania się na pograniczu gatunków – nowoczesnej muzyki improwizowanej, sięgania do tradycji romantyzmu czy impresjonizmu, czerpania z nurtu sonorystycznego, a z drugiej strony odważnych muzycznych dekonstrukcji.  Obecnie Piotr Orzechowski pracuje nad swoją nową solową płytą, która ukaże się na rynku jesienią 2016.

Głosy prasy:

(…) Za polski jazzowy album roku uznaję „15 Studies for the Oberek” Piotra Orzechowskiego. Jego studia nad tym tańcem ludowym dały niezwykłe nagrania z pogranicza jazzu, muzyki współczesnej i folku. To przemyślana i fascynująca podróż do źródeł polskiej muzyki.
Marek Dusza, „Rzeczpospolita”

 

Kolejny dowód, że Piotr Orzechowski to piekielnie zdolny pianista, z lekkością poruszający się między muzyczną awangardą a jazzem, a przy tym jest w jego oberkowych improwizacjach wyraźne echo chopinowskiej tradycji. Wyobraźnia Orzechowskiego wydaje się nie mieć granic i trudno wręcz momentami podążać za tym pianistą.
Jacek Marczyński, „Rzeczpospolita”

„15 Studies for the Oberek”, album unikatowy, jedyny w swoim rodzaju, ugruntowuje pozycję Orzechowskiego jako najbardziej kreatywnego i bezkompromisowego artysty młodego polskiego jazzu– Bogdan Chmura, „Jazz Forum

Serdecznie zapraszamy!

Bilety w cenie: bilet normalny 40zł , bilet ulgowy30zł, karta melomana 20 zł do nabycia w kasie Filharmonii oraz poprzez naszą stronę internetową: http://bilety.filharmonia.olsztyn.pl/

 

 

 

 

kontakt

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij